صرفه‌جویی ۱۸ درصدی مصرف برق در پالایشگاه بیدبلند

شرکت پالایش گاز بیدبلند اقدام به کاهش مصرف و هزینه برق در چهارماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به میزان 18.1 درصد نموده است.

علی‌محمد پوررضا، مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند با بیان این مطلب، اظهار داشت: با رعایت ضوابط مربوطه و صرفه‌جویی و مدیریت بهینه برق در بخش صنعتی (پالایشگاه) و شهرک میانکوه شامل ادارات، اماکن و منازل سازمانی و در راستای نهادینه کردن و توسعه روش‌های مدیریت مصرف با کاهش ساعات کاری ادارات، اطلاع‌رسانی و …، این شرکت مصرف و هزینه برق را به میزان 18.1 درصد کاهش داده است.

وی در ادامه افزود: همچنین شرکت پالایش گاز بیدبلند در راستای عمل به تصویب‌نامه هیأت وزیران مبنی بر تأمین حداقل ۲۰ درصد مصارف انرژی در ساختمان‌های اداری از محل انرژی‌های تجدیدپذیر و با توجه به پتانسیل‌های اقلیمی و شرایط جغرافیایی منطقه، رویکرد تأمین‌بخشی توان سرمایش و روشنایی ساختمان حمل و نقل به‌صورت پایلوت به کمک نیروگاه خورشیدی ۳۰ کیلووات را اتخاذ کرد.

پوررضا در این ارتباط توضیح داد: در این راستا و در خصوص بهینه سازی مصرف و کاهش شدت مصرف انرژی، شرکت پالایش گاز بیدبلند اقدام به بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ۳۰ کیلوواتی جهت تامین بخشی از بار الکتریکی مورد نیاز ساختمان حمل و نقل این شرکت بصورت پایلوت کرد.

پوررضا در پایان اظهار امیدواری کرد که انشاءالله با انجام برنامه‌ریزی‌های صحیح ممیزی‌های انرژی و بسترسازی لازم، شاهد دستیابی به نقطه هدف که همان کاهش منظم و مستمر میزان مصرف انرژی است، باشیم. 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن