مطالعه ای در مورد تاثیر پارامترهای مدل سازی مختلف بر پاسخ دینامیکی توربین بادی دریایی جکت در دریای جنوب غربی کره
در این مقاله یک سازه جکت بر اساس شرایط دریای جنوب غربی کره جهت نگهداری یک توربین بادی فراساحلی ۵ مگاواتی در عمق آب ۳۳ متری طراحی شد. بعلاوه تاثیرات پارامترهای مختلف طراحی شامل جوینت کن، اورلپ، نشت آب درون اعضا، رشد موجودات دریایی و جرم قطعه انتقالی با استفاده از یک شبیه سازی آئرو-سروو-هیدرو-الاستیک در شرایط محیطی کره مورد بررسی قرار گرفت. این پژوهش دانش قبول مورد نیاز برای استفاده بزرگ مقیاس توربین های بادی فراساحلی در کره برای آب با عمق متوسط را فراهم آورد. نتایج مقاله به شرح زیر می باشد: بدون جوینت کن جرم سازه پشتیبان جرم سازه پشتیبان ۳٫۲۸ درصد کمتر تخمین زده شد. تاثیر محدودی بر فرکانس های طبیعی یافت شد. برای بارهای شدید در جکت، جوینت کن منجر به محدود شدن افزایش حداکثر ها بین ۲٫۰۷ درصد و ۵۶٫۷۲ درصد شد. حساسیت لنگر خمشی M_y نسبت به تاثیر جوینت کن افزایش یافت. جرم سازه پشتیبان به دلیل وجود اورلپ ۱۰٫۷۳ درصد بیشتر تخمین زده شد. بیشتر بارها بین ۲٫۳۳ درصد و ۲۵٫۶۱ درصد برای تاثیر اورلپ بیشتر تخمین زده شدند.