مناقصه برای تکمیل اولین واحد مینی LNG

نماینده و معاون پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران از برگزاری مناقصه تکمیل اولین واحد مینی LNG در کشور خبر داد.

پاک‌سرشت در اولین نمایشگاه بین المللی صنعت گاز ایران با اشاره به عمر ۵۰ ساله گاز طبیعی در کشور گفت: افزایش اهمیت این حامل انرژی باعث شده توسعه آن روند رو به رشدی داشته باشد. در حال حاضر گاز طبیعی با تامین ۷۰ درصد نیاز کشور به انرژی جایگاه مهمی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این جایگاه ماموریت اصلی شرکت ملی گاز، ورود به عرصه‌های بین‌المللی و هم‌ترازی با شرکت‌های سرآمد در مدیریت صنعت گاز است. مهم‌ترین استراتژی ما که برگرفته از سیاست کلان کشور و مورد تایید وزارت نفت بوده، حمایت از ساخت داخل و توسعه فناوری‌های بومی است.

نماینده و معاون پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: ما باید با استفاده از توان داخلی نیاز خود را به گونه‌ای تعریف کنیم که قابلیت رقابت با بازارهای بین المللی را داشته باشد.

پاک سرشت با بیان اینکه در حال حاضر به طور متوسط بیش از ۹۰ درصد نیازهای صنعت گاز توسط متخصصان داخلی تامین می‌شود، گفت: ایران سطوح توانمندی خود را در صنعت گاز از سطح بهره‌برداری تا سطح تامین نیازها افزایش داده است و برنامه ما رسیدن به بالاترین نقطه یعنی نوآوری است.

وی از امضای سه قرارداد میان مدت با دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: قرار است با همکاری دانشگاه تهران واحد مینی LNG تکمیل شود که در حال برگزاری مناقصه آن هستیم. همچنین با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت در حال بومی سازی فناوری‌های فراورش گاز و همچنین با همکاری یکی دیگر از دانشگاه‌ها در حال توسعه ابزارهای هوشمندسازی برای صنعت گاز هستیم.

نماینده و معاون پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران در ادامه از راه‌اندازی نهاد صدور گواهی کیفیت در صنعت نفت خبر داد و افزود: این گواهی نامه با همکاری سازمان استاندارد و راهبردی وزارت نفت از طرف معاونت پژوهشی راه‌اندازی خواهد شد. شرکت‌های ایرانی تاکنون مجبور بوده‌اند از گواهی نامه بین المللی استفاده کنند اما اخذ این گواهی نامه در شرایط فعلی با مشکل مواجه شده است و وزارت نفت در صدد صدور یک گواهینامه داخلی است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن