خودروسازان به کلاس کیفی پنج ستاره راه نیافتند

اداره کل خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت، گزارش ارزشیابی ملی خودروهای تولیدی در مرداد ماه امسال را منتشر کرد که هیچیک موفق به دریافت پنج ستاره کیفی نشدند.

در گروه خودروهای سواری با قیمت بیش از ۱۰۰ میلیون تومان، خودروهای نیومزدا ۳، پژو ۲۰۰۸ و ‌سوزوکی گرند ویتارا چهار ستاره کیفی کسب کرده‌اند.

بر اساس این گزاش، کلاس قیمتی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان کیا سراتو، ‌هیوندای accent، هیوندای i۲۰ و هاوالH۲ نیز چهار ستاره کیفی دریافت کرده‌اند.

حدود قیمتی خودروهای۵۰ تا ۷۵ میلیون تومانی نیز تنها B۳۰ موفق به کسب چهار ستاره شده است.

خودروهای پژو ۲۰۷، پژو ۲۰۷ اتوماتیک، تندر۹۰ پلاس اتوماتیک، رنو ساندرو اتوماتیک، تندر۹۰ پلاس و پارس تندر در گروه قیمتی بین ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان چهار ستاره کیفی دریافت کرده‌اند.

علاوه براین در گروه وانت هیچیک از خودروها نتوانستند چهار ستاره کیفی دریافت کنند و در کلاس قیمتی پایین‌تر از ۵۰ میلیون تومان وانت تندر سه ستاره گرفت.

همچنین در گروه خودروهای سنگین بخش مینی‌بوس، ون مسافری وانا چهار ستاره گرفت و در بخش کامیونت، کامیونت ایسوزو NMR۸۵، کامیونت ایسوزو NPR۷۵K، کامیونت هیوندای HD۶۵ موفق شدند از لحاظ کیفیت در رده کیفی چهار ستاره قرار بگیرند.

در گروه خودروهای سنگین بخش کشنده نیز کشنده ولوو FH۵۰۰ و کشنده اسکانیاG۴۱۰ معادل چهار ستاره کیفی را دریافت کردند.

البته در این گزارش، خودروها براساس کیفیت با پنج ستاره کیفی در پنج گروه تقسیم‌بندی شده‌اند. براین اساس هیچکدام از خودروها پنج ستاره کیفی را دریافت نکردند و برخی خودروها چهار برخی سه، برخی ۲ و برخی خودروها نیز یک ستاره کیفی دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت 26 اسفند نیز پارسال در آیین رونمایی از کتاب گزارش عملکرد پایدار و مسئولیت اجتماعی شرکت ایران خودرو در محل شرکت ساپکو گفت: تک ستاره بودن چهار درصد خودروها و 2 ستاره بودن 53 درصد خودروهای کشور، راضی کننده و در راستای مسئولیتهای اجتماعی خودروسازان نیست.

«محمد شریعتمداری» با اشاره به تحقق 98 درصدی برنامه ساخت یک میلیون و 600 هزار خودرو در سال جاری، گفت: با این وجود رشد کیفی 2.5 درصدی خودروها نسبت به سال قبل، به هیچ عنوان راضی کننده نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت 15 اردیبهشت امسال نیز در نشستی با مدیران و صاحبان واحدهای تولیدی قطعه ساز در خراسان رضوی گفت: خودروسازی کشور، با وجود رشد چشمگیری که داشته، نتوانسته محصولی که شایسته ایران و ایرانی باشد، تولید کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن