خدمات‎دهی به ۶۴ دستگاه حفاری با سامانه ماهواره‎ای ملی حفاری

رئیس شبکه و زیرساخت مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شرکت ملی حفاری ایران از راه‎اندازی سامانه افزایش ظرفیت کمی و کیفی پهنای باند ماهواره‎ای به منظور خدمات‎دهی به دستگاه‎های حفاری این شرکت خبر داد.

جمشید طهماسبی در این باره گفت: سامانه افزایش ظرفیت کمی و کیفی پهنای باند ماهواره‎ای شرکت ملی حفاری ایران پارسال با امکان خدمات‎دهی به ۵۰ دستگاه حفاری مستقر در مناطق عملیاتی خشکی و دریایی کشور راه‎اندازی شد.

وی افزود: با توسعه این سامانه، هم‎اکنون امکان خدمات‎دهی به ۶۴ دستگاه حفاری فراهم شده است که پیش‎بینی می‎شود تا پایان امسال این رقم به ۷۴ دستگاه برسد، همچنین تا پایان امسال همه دستگاه‎های حفاری شرکت ملی حفاری در موقعیت‎های استقرار زیر پوشش این سامانه قرار خواهند گرفت.

به گزارش شرکت ملی حفاری ایران،رئیس فاوا شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: افزایش شتاب اتصال به شبکه داخلی (اینترانت)، بهبود کیفیت مکالمات تلفنی و امکان ارائه سرویس‎های ارزش افزوده متنوع برای کارکنان شاغل در دستگاه‎های حفاری از جمله خدمات آموزشی از راه دور، ویدیو کنفرانس و کنفرانس‎های صوتی و جمعی  از مزیت‎های سامانه افزایش ظرفیت کمی و کیفی پهنای باند ماهواره‎ای است.

طهماسبی افزود: با توجه به ظرفیت بالقوه زیرساخت ارتباط ماهواره‎ای کنونی، مدیریت فاوای شرکت می‎تواند به شرکت‎های متقاضی در مناطق عملیاتی نفت‎خیز کشور نیز خدمات ارائه کند.

وی درباره بحث ارتباطات طرح مرکزیت شرکت در منطقه سدین گفت: مراحل بازنگری طراحی زیرساخت شبکه ارتباطی این منطقه انجام شده و با لحاظ شدن استفاده بهینه از فناوری روزآمد و صرفه‎جویی در هزینه‎ها، تا ۲ ماه آینده اجرایی می‎شود.

طهماسبی اظهار کرد: با اجرای این پروژه، ارتباط همه ساختمان‎های اداری و سوله‎های کارگاهی در سدین روی بستر پر شتاب فیبر نوری و بی‎سیم با پهنای باند مناسب برای انتقال دیتا و صدا با ستاد شرکت برقرار می‎شود.

رئیس شبکه و زیرساخت مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی حفاری ایران یادآور شد: نصب، پیکربندی و راه‎اندازی مرکز تلفن ۳۰۰ شماره‎ای در طرح مرکزیت شرکت (سدین) به عنوان سوئیچ مرکزی تلفن در قالب بخشی از اجرای این پروژه تعریف شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن