تبدیل انرژی خورشیدی به انرژی رقابتی در اروپا تا سال 2020

 

انرژی خورشیدی به عنوان رقابتی ترین منبع در جهان تا سال 2020 تبدیل خواهد شد.

این حکم از گروه سرمایه گذاری خورشید است که نشان می دهد حذف حداقل قیمت واردات (MIP) باعث می شود تا ماژول های خورشیدی تا 30٪ ارزان تر شوند.

به گزارش `انرژی امروز` از Energy Live News: طبق این تصمیم، برداشتن تعرفه‌های واردات پنل‌های خورشیدی از چین به این معنی خواهد بود که انرژی خورشیدی برای سرمایه‌گذاران، مصرف‌کننده‌ها و سیاست‌گذاران جذاب‌تر خواهد شد و در نتیجه استفاده از آن کسترده‌تر خواهد شد.

اتحادیه‌ی اروپا در سال ۲۰۱۳ بعد از این که چین را متهم کرد که پنل‌های خورشیدی سوبسید‌دار را زیر قیمت می‌فروشد و با این کار کارخانه‌های اروپایی را در معرض خطر قرار می‌دهد، تعرفه‌هایی تا 64 99 درصد برای پنل‌های چینی وضع کرد.

کارشناسان پیش بینی می کنند که اروپا تا چند هفته دیگر می تواند از مزایای تعرفه های لغو شده استفاده کند.

Deividas Varabauskas ، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری خورشید، گفت: `برداشتن گمرکی خرید و فروش از تصمیماتی بود که باید زودتر از این‌ها گرفته می‌شد. بخش کل فتوولتائیک به شدت از این تغییر بهره مند خواهد شد.`

 `با افزایش هزینه تولید گاز دی اکسید کربن و کاهش هزینه های ماژول های خورشیدی، احتمالا انرژی خورشیدی به شکل رقابتی ترین شکل انرژی در بخش بزرگتر در اتحادیه اروپا تا سال 2020 تبدیل خواهد شد.`

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن