جشن تولد یک میدان نفتی 40 ساله

بریتیش پترولیوم چهلمین سال تولید نفت از خلیج Prudhoe را جشن گرفت. میدان نفتی آلاسکا در تاریخ ایالات متحده یکی از پربارترین میادین نفتی بوده و تا کنون بیش از 12 میلیارد بشکه نفت از آن استخراج شده و هزاران شغل در آمریکا ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز»، شرکت بریتیش پرولیوم BP که بهره برداری از میدان نفتی خلیج Prudhoe را برعهده دارد چهلمین سال تولید نفت از این میدان را جشن گرفت. این مکان سهمی برجسته در تامین امنیت انرژی در ایالات متحده را برعهده دارد و نقش آن در چرخش موتور اقتصادی منطقه و کشور غیرقابل انکار است.

بر همین اساس، وب سایت شرکت BP اعلام کرده است که میدان بزرگ نفتی در نورت اسلاپ آلاسکا از زمانی که تولید خود را آغاز کرده است 12.5 میلیارد بشکه نفت تولید کرده است.

برنارد لونی، مدیر پروژه‌های بالادستی BP گفته است «40 سال تولید برای یک میدان نفتی که تخمین زده می‌شد فقط 30 سال عمر داشته باشد شگفت‌آور است. با ابتکارات و سرمایه‌گذاری‌های شرکت BP و اعتقاد به تعهد به بهره‌برداری ایمن و پایا، باور داریم که داستان خلیج Prudhoe فعلا ادامه خواهد یافت».

تولید نفت خلیج Prudhoe از 20 ژوئن سال 1977 آغاز شد. در ابتدا تخمین زده می‌شد میزان نفت تولیدی این منطقه 9.6 میلیارد بشکه باشد. اما تکنولوژی‌های جدید باعث شد که میزان نفت تولیدی سه میلیارد بشکه نیز افزایش یابد.

در واقع این میدان نفتی آزمایشگاهی برای تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته حفاری از جمله لوله‌گذاری‌های چند جانبه و مارپیچی بود که امروز در میادین نفتی سراسر دنیا از آن‌ها استفاده می‌شود.

از طرفی این میدان نفتی قطب جهانی آزمایش و توسعه تکنولوژی‌های بازیافت بهبودیافته نفت بود که شرکت BP پیشگام استفاده از این تکنولوژی‌ها بود و حالا بخش جدایی‌ناپذیر سبد تولیدی در خلیج Prudhoe و دیگر میادین نفتی BP است.

هرچند امروزه میزان تولید نفت به دلایل کاملا طبیعی در این میدن نفتی افت پیدا کرده است، اما خلیج Prudhoe هنوز هم سومین میدان بزرگ نفتی ایالات متحده بعد از Eagle Ford Shale و Spraberry در تگزاس است و یکی از منابع عمده تولید نفت داخلی است و هم‌اکنون روزانه 281 هزار و 800 بشکه نفت از آن استخراج می‌شود.

از طرفی هنوز هم این میدان نفتی منبع شغلی بیش از 16 هزار نفر از مردم آلاسکا است و تامین کننده 55 درصد تولید نفت تمام آلاسکاست.

در چهار دهه گذشته، ایالت آلاسکا 141 میلیارد دلار درآمد از نورت اسلاپ و توسعه آن داشته است.

ژانت ویس،‌ رییس منطقه نفتی آلاسکا در شرکت بریتیش پترولیوم می‌گوید «این میدان نفتی همیشه احتمالات را به مبارزه می‌طلبد و به عنوان شریک مهم برقراری امنیت انرژی در ایالات متحده و اقتصاد این ایالت باقی می‌ماند. امروز ما یک تاریخ شگفت‌آور را جشن گرفته‌ایم».

میدان نفتی Prudhoe را شرکت BP در آلاسکا اداره می‌کند. سهم BP در این سرمایه‌گذاری 26 درصد، سهم کونوکوفیلیپس 36 درصد، سهم اکسون موبیل 36 درصد و شورون یک درصد از این میدان است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن