پتروشیمی چابهار به تولید تجاری می‌رسد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: مجتمع پتروشیمی چابهار تا پایان سال 99 با بهره‌برداری از نخسین واحد تولید متانول به تولید تجاری می‌رسد.

عبدالرحیم کردی اظهار کرد: مجتمع پتروشیمی چابهار به مساحت 1200 هکتار با توانایی تولید بیش‌از 20 میلیون تن مواد پتروشیمی نظیر متانول، اوره، آمونیاک، آرماتیک و…در قالب سه‌فاز از سال 91 آغاز شده و از سال 94 هم‌ساخت اولین مجتمع تولید متانول آن شروع‌ شده است.

وی افزود: فاز اول مجتمع پتروشیمی چابهار با توانایی تولید 8.5 میلیون تن متانول در سال، در قالب 5 سایت و مجتمع تولیدی درحال اجراست که از میان این 5 سایت، مجتمع بدر شرق سرعت پیشرفت بالاتری دارد و اخیرا تجهیزات آن نیز به ارزش 40 میلیون یورو از اروپا واردشده و در حال نصب است‌.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بابیان اینکه فاز اول مجتمع پتروشیمی چابهار از اواخر 99 با به بهره‌برداری رسیدن مجتمع بدر شرق به تولید تجاری می‌رسد، تصریح کرد: مجتمع‌های دیگر نیز تا رسیدن به تولید 8.5 میلیون تن و اتمام فاز اول به‌مراتب تا سال 1401 کامل خواهند شد‌.

وی خاطرنشان کرد: درمجموع بنا به پیش‌بینی‌ها حدود 10 میلیارد یورو برای احداث مجتمع‌های تولید متانول سرمایه‌گذاری می‌‌شود. ارزش متانول تولیدی فاز اول که از آبان 99 به‌مراتب تکمیل و به‌تولید تجاری می‌رسد، چیزی حدود 5 تا 6 میلیارد یورو خواهد بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن