کمبود اتان و متان امسال برای صنایع پتروشیمی ماهشهر و عسلویه نداریم

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع گفت: با ساخت یک خط لوله 36 اینچی از امیدیه به ماهشهر کمبود متان در این هاب پتروشیمی منتفی می‌شود.

 علی‌محمد بساق‌زاده درباره آخرین وضعیت تامین خوراک های گازی مورد نیاز صنایع پتروشیمی، گفت: در شرایط فعلی کل مصرف متان صنایع پتروشیمی حدود 50 میلیون مترمکعب در روز بوده که نشان می دهد در عسلویه مشکلی برای گاز متان نداریم.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه اگر طرح اتان ریکاوری پتروشیمی بوشهر هم امسال راه اندازی شود ظرفیت تولید متان با افزایش بیشتری همراه خواهد شد، تصریح کرد: در منطقه ماهشهر از نظر گاز متان در مضیغه بودیم که هم اکنون شرکت ملی گاز ساخت یک خط لوله 36 اینچی از امیدیه به ماهشهر را در دستور کار قرار داده است.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه پیش بینی می شود ساخت خط لوله جدید انتقال متان به ماهشهر تا پایان سال جاری به پایان برسد، افزود: به این ترتیب کمبود متان در صنایع پتروشیمی ماهشهر به طور ککامل منتفی خواهد شد.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با یادآوری اینکه در عسلویه با توجه به اینکه تولید اتان فازهای پارس جنوبی استاندارد می شوند و تعمیرات اساسی آنها رو به پایان است، امسال با راه اندازی فاز اول پتروشیمی بوشهر مازاد اتان خواهیم داشت، بیان کرد: با ساخت خط لوله ای اتان تولیدی فازهای پارس جنوبی به بین صنایع پتروشیمی فاز یک و دو منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قابل انتقال است.

این مقام مسئول، افزود: امسال رفته رفته با اتان مازاد در عسلویه روبرو خواهیم بود و تا سال 1400 میزان کل تولید واقعی اتان به بیش از 7 میلیون تن افزایش می یابد.

بساق زاده با یادآوری اینکه در منطقه ماهشهر پالایشگاه گاز بید بلند دو حداکثر در نیمه اول سال آینده به تولید می رسد و اتان تولیدی آن باید در  پتروشیمی گچساران به مصرف برسد، خاطرنشان کرد: بنابراین اتان تولیدی مازاد در منطقه ماهشهر هم خواهیم داشت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن