تبدیل بزرگراه به آزادراه اولویت راه‌سازی کشور نیست

 عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز پروژه تبدیل بزرگراه به آزادراه در کشور اولویت اصلی نیست، زیرا بر اساس گزارشات واصله، حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه های نیمه تمام وجود دارد.

مجید کیانپور با اشاره به رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی برای تبدیل بزرگراه ها به آزادراه ها در کشور، گفت: بسیاری از کشورهای توسعه دارای تعداد بسیاری آزادراه است که در این جاده ها، سرعت وسایل نقلیه نسبت به دیگر انواع جاده ها بسیار بیشتر است.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما به نظر من، سرعت خودرو در بزرگراه و آزادراه ها کشور باید 10 کیلومتر نسبت به میزان کنونی کاهش پیدا کند، زیرا یکی از دلایل افزایش تصادفات در جاده ها، بالا بودن سرعت خودرو است، از این رو باید تصمیم جدی برای اصلاح سرعت قانونی صورت گیرد.

وی افزود: در شرایط کنونی بسیاری از تصادفات زنجیره ای به علت عدم رانندگی درست و منطبق با قانون است، بر اساس آمارها، روزانه 44 نفر در جاده های کشور در اثر تصادف فوت می کنند و چندین برابر این آمار، تعداد مجروحان سوانح جاده ای است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: امروز پروژه تبدیل بزرگراه به آزادراه در کشور اولویت اصلی نیست، زیرا بر اساس گزارشات واصله، حدود 600 هزار میلیارد تومان پروژه های نیمه تمام وجود دارد و با شرایط کنونی در تامین اعتبار، تکمیل آن ها حدود 20 سال طول می کشد.

کیانپور ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی به دنبال بالا بردن مشخصات فنی جاده ها با تبدیل بزرگراه ها به آزاد راه است، تا از این طریق ایمنی تردد افزایش یابد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در شرایط کنونی سر جمع پروژه های وزارت راه و شهرسازی، 230 هزار میلیارد تومان است که حدود یک دهم این اعتبار، مربوط به پروژه های راهسازی است که در حالت خوشبینانه حدود 10 هزار میلیارد تومان در این عرصه اختصاص داده می شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن