عرضه آزمایشی دو هزار تن روی و سرب در بورس کالا

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: دو محموله هزار تنی روی و سرب در بورس کالا عرضه شود تا بعد از ارزیابی و سنجش شرایط بازار تصمیم‌گیری نهایی صورت بگیرد.

ولی ملکی در تشریح نشست دیروز( سه‌شنبه 3 مهرماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، از عرضه محموله هزار تنی روی و سرب در بورس کالا خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» ایران چهارمین تولیدکننده بزرگ سرب و روی در آسیا بعد از چین، قزاقستان و هند است که از نظر تولید شمش روی جایگاه ششم و از نظر تولید سرب جایگاه پنجم در آسیا را دارد.

 تنها ۳درصد از ذخایر سرب و روی در مهمترین معادن ایران یعنی مهدی‌آباد و انگوران قرار دارد.

بزرگ‌ترین معدن سرب و روی کشور و خاورمیانه و دومین ذخیره معدنی سرب و روی جهان هم در مهریز استان یزد قرار دارد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقرر شد دو محموله هزار تنی روی و سرب در بورس کالا عرضه شود تا بعد از ارزیابی و سنجش شرایط بازار تصمیم‌گیری نهایی صورت بگیرد، ادامه داد: بحث‌های جدی بین اعضای کمیسیون در زمینه صنعت خودرو مطرح شد و مقرر گردید کمیته صنعت موارد مطرح شده را مورد بررسی قرار  دهند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: کمیته صنعت کمیسیون با بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو و طرح تحقیق و تفحص از خودروسازی طرح ساماندهی بازار خودرو را اصلاح و تکمیل می‌کنند تا به صحن ارجاع داده شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن