شرایط بازار با اصلاح مدیریت تقاضا بهبود می یابد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد: با توجه به اصلاح رویه تخصیص مواد اولیه به تولیدکننده واقعی و مدیریت تقاضا از سوی وزارت صمت تا دو ماه آینده شاهد بهبود شرایط بازار خواهیم بود.

 رضا نوروززاده در سومین روز از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با بازدید از سالن های 7 ، 27 ، 38 و … با تولیدکنندگان ، ماشین سازان و فعالان این صنعت به گفتگو نشست و در جریان مشکلات و موانع تولید و توسعه صنعت پلاستیک قرار گرفت و با بیان راهکارها و سیاست های جدید نوید داد با پیشنهاد شرکت ملی صنایع پتروشیمی به وزارت صمت و اجرای آن ، وضع بازار در مهر و آبانماه بهبود یابد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پاسخ به درخواست فعالان این عرصه برای بهبود شرایط اعلام کرد: مشکل موجود بازار ناشی از نامتعادل بودن تقاضا و توزیع است که به وزارت صمت پیشنهاد دادیم لیست تولیدکنندگانی که از ما مواد می خرند را پایش کند و لیست سه ماهه اول سال 96 را به عنوان مبنا قرار دهد و طبق خرید سال گذشته به آنها سهمیه تعلق گیرد. همچنین برای برخی افراد که اعلام می کنند ما تازه به تولید رسیدیم و یا اینکه ما پارسال از بازار خرید می کردیم پیشنهاد دادیم که با بازدید از کارخانه و تایید واحد تولیدی به لیست متقاضیان اضافه کنند و یا براساس اظهارنامه مالیاتی اشان محصول ارائه دهند.

فعالان بازار معتقد بودند متولی این امر (وزارت صمت ) باید مبنای صحت ادعای تولیدکنندگان را براساس سهمیه سال گذشته ، قبض برق ، اظهارنامه های مالیاتی و لیست بیمه تامین اجتماعی واحدهای تولیدی ، راستی آزمایی کند و مواد اولیه تخصیص دهد.

به گفته وی، در حال حاضر بازار با کمبود مواد اولیه روبرو نیست و با مدیریت تقاضا از سوی وزارت صمت و نهادهای مربوطه قطعا بازار به ثبات نسبی می رسد و از این شرایط عبور خواهد کرد. در ادامه فعالان این صنعت خواستار حمایت دولت جهت ایجاد بازارهای صورت حمایت و اجرای سیاست های تشویقی ایران علاوه بر بازار کشورهای همجوار امکان صادرات محصولات و تولیداتشان را به بازارهای آسیایی و اروپایی خواهند داشت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن