در 5 سال گذشته برای توسعه گازرسانی از دولت پول نگرفتیم

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران  گفت: ما در این مدت 5 سال برای توسعه گازرسانی از دولت پول نگرفتیم، بلکه کار کرده تا توانستیم روستاها را گاز رسانی کنیم.

حمیدرضا عراقی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی سه پروژه اسکله خدماتی بندر سیراف، افتتاح ابنیه جدید پایانه صادراتی شرکت پالایش گاز فجرجم و راه‌اندازی پست پشتیبان ۱۳۲ کیلوولت فازهای ۱ تا ۳ پارس جنوبی که با حضور حسن منتظرتربتی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، جمعی از مدیران شرکت ملی گاز ایران، سعید زرین‌فر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر، فتح‌الله نوروزی، فرماندار کنگان، حجت‌الاسلام محمودی امام‌جمعه کنگان، اعضای شورای شهر و مقامات محلی بندر سیراف و کنگان برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: انسان‌ها باید با اندیشه خود توسعه پیدا کنند وگرنه توسعه در ابزار و امکانات نیست. ما باید تلاش کنیم تا با توانمندسازی نیروها که بزرگ‌ترین سرمایه یک سازمان محسوب می‌شوند، به اهداف والای خود دست یابیم.

وی با اشاره به این که خدمت‌رسانی خوب است، ولی باید در کنار آن، توانمندسازی را اشاعه دهیم، گفت: در حال حاضر، متاسفانه ما توانمندسازی را فراموش کرده و خدمتگزاری را اصل قرار داده‌ایم، در حالی که من شخصا همیشه محور سخنانم این بوده که تلاش کنیم به جای خدمتگزاری، توانمندسازی کنیم؛ چراکه این تفاوت بین رشد و توسعه است؛ رشد یعنی شما کمک می‌کنید که تنها امکانات درست کنید، ولی توسعه در توانمندسازی است؛ یعنی آدم‌ها و سازمان‌ها، خود توانمند شوند و بتوانند به جامعه خویش سرویس دهند.

معاون وزیر نفت در امور گاز ادامه داد: توسعه یعنی همدلی و همراهی؛ یعنی این که توان این را داشته باشید که تعامل دوجانبه داشته و بتوانید با همدیگر حرف بزنید، ما باید بتوانیم در جامعه با یکدیگر گفتگو و اظهار نظر کنیم، حتی اگر این نظرات، مخالف نظریات ما باشد.

مهندس عراقی با طرح این پرسش که به نظر شما، چرا دولت به عملکرد شرکت ملی گاز ایران افتخار می‌کند، گفت: این امر از آن رو است که فضای این شرکت، فضای توانمندی است؛ ضمن آن که توانمندسازی فقط در داشتن پول، منابع و … خلاصه نمی‌شود، بلکه توانمندسازی، ایجاد منبع است و ایجاد منبع، یعنی توسعه صادرات، یعنی از «هیچ»، چیزی در آوردن.

وی ادامه داد: ما در این مدت 5 سال برای توسعه گازرسانی از دولت پول نگرفتیم، بلکه کار کرده و ایجاد منبع کردیم تا توانستیم تمام بیش از 20 هزار روستای این کشور را طی این 5 سال گازرسانی کنیم. این که بتوانیم از «هیچ» چیزی درآوریم، یک هنر است، کما این که تمام اختراعات و اکتشافات پیشرفته دنیا را هم که مرور کنید، می‌بینید که از تفکر و اندیشه خود به این اکتشافات نائل شدند و نه از امکانات و بستر، هرچند که این‌ها نیز بسیار مهم است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ما باید در تمام اعمال خود خدا را در نظر بگیریم، تصریح کرد: اعتقاد تزریقی نیست، یک باور است، اعتقاد باور می‌خواهد، اعتماد می‌خواهد و دل و عشق و یکی از موفقیت‌های شرکت ملی گاز ایران نیز نشات‌گرفته از همین نکته است که افرادی دلسوز و پرکار، با تمام وجود و شبانه‌روز در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند؛ هم‌صدا با هم حرکت می‌کنند و عشق خدمت دارند. من هم افتخار می‌کنم که در این مدت با همکاران بسیار خوبی در شرکت ملی گاز ایران کار می‌کردم.

به گفته مهندس عراقی، وقتی انسان تمام وجود خود را در راه خدمت به مردم بگذارد و تلاش کند که عمری که خداوند به او عطا کرده، در جهت تولید و اشتغال به‌کار گیرد و خدمتی به دیگران بکند، یقینا خدا او را کمک می‌کند.

معاون وزیر نفت در امور گاز در پایان، اظهار داشت: کار دیگر این است که ما در هر جایی که کار می‌کنیم، حتما باید خدماتی به مردم آن منطقه نیز ارایه دهیم و بهترین خدمت در این زمینه، توانمندسازی مردم آن ناحیه است؛ چراکه  جامعه‌ای که فرزندانی توانمند نداشته باشد، حتی با وجود تمام امکانات نیز جامعه‌ای ناراضی محسوب می‌شود. انسان زمانی احساس شادی می‌کند که توانمند باشد، ما اگر خدماتی هم ارایه می‌دهیم باید در راستای توانمندسازی باشد، چون توانمند کردن افراد، موجب خوب فکر کردن می‌شود، از این رو باید تلاش کنیم تا فرزندان‌مان را توانمندساز بار بیاوریم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن