خط انتقال گاز خوشه خاش ارزیابی زیست محیطی می شود

 مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از برگزاری اولین جلسه کمیته ارزیابی اثرات زیست محیطی خط انتقال گاز خوشه خاش (خط انتقال گاز ایرانشهر – خاش)  با حضور اکثریت اعضا کمیته ارزیابی زیست محیطی استان خبر داد. 

وحید پور مردان گفت: در راستای اجرای مصوبه شورایعالی محیط‎ زیست پروژه‎ های بزرگ پیش از اجرا و در مرحله انجام مطالعات امکان سنجی و مکان یابی ملزم به ارائه گزارش ارزیابی اثرات زیست محیطی می باشند. ارزیابی زیست محیطی یکی از عوامل موثر درپیشگیری و کاهش پیامدهای مخرب زیست محیطی می باشد و رعایت نتیجه ارزیابی ها توسط مجریان طرحها وپروژه ها الزامی است.

پورمردان افزود: ارزیابی های زیست محیطی و پیش بینی اثرات آنها در طرح ها و پروژه های بزرگ گام مهمی در راستای توسعه پایدار می باشند نگاه محیط زیست استان هماهنگی با توسعه است و در این راستا محیط زیست در کنار صنعت خواهد بود و چنانچه طرح ها و پروژه های بزرگ پیوست زیست محیطی داشته باشند آلودگی و تخریب ها به حداقل ممکن خواهند رسید.

وی در ادامه بیان داشت: خط لوله انتقال گاز خوشه خاش با هدف انتقال گاز از ایرانشهر به پالیزان، پالیزان به خاش و خاش به میرجاوه با طول تقریبی 255 کیلومتر می باشد که گزارش ارزیابی اثرات زیست محیطی طرح توسط نمایندگان مشاور طرح و کارفرما ارائه شد و اعضای کمیته نظرات کارشناسی خود را اعلام و در مورد اهمیت محیط زیست، محورها و شاخص های تخصصی مربوطه مطالبی را بیان نمودند و مقرر شد که مشاور طرح و کارفرما با حساسیت خاصی مطالعات مربوطه و اصلاحات مورد نظر اعضا را لحاظ نماید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن