خوراک پتروشیمی ها «نیما»یی شد

نحوه محاسبه قیمت میعانات گازی، گاز طبیعی خوراک تحویلی به واحدهای پتروشیمی داخلی در آخرین نشست هیئت وزیران که عصر یکشنبه به ریاست دکتر حسن روحانی تشکیل شد، به تصویب رسید.

با تصویب هیئت وزیران، از ابتدای مهرماه سال جاری، نرخ تسعیر ارز در هر ماه برابر با متوسط نرخ معاملاتی ارز در سامانه نیما برای محاسبه قیمت میعانات گازی، گاز طبیعی خوراک و دیگر خوراک های تحویلی به واحدهای پتروشیمی داخلی،درنظر گرفته خواهد شد.

این تصمیم هیئت دولت در حالی اتخاذ شده است که به رغم اعلام برخی مدیران واحدهای پتروشیمی مبنی بر بحران تولید، اما بسیاری از منتقدان صنعت پتروشیمی که معتقد به سوداگری آنها در بازارهای ارز هستند، واحدهای پتروشیمی به اندازه کافی سودده برمی شمارند.

حرف و حدیث های پیرامون صنعت پتروشیمی در هفته های اخیر، تا آنجا ادامه یافته است که به گفته برخی از تحلیلگران، هرچند میزان سودآوری‌ واحدهای پتروشیمی به دلیل ایجاد تلاطم در بازار ارز، از قبل نیز بیشتر شده، اما واقعیت این است که  بخش بزرگی از این سودها، از چرخه اقتصاد خارج می‌شود و برخلاف دستور صریح مقامات ارشد دولت و رئیس جمهور، به صنعت و سامانه‌ی ارزی نیما بازنمی‌گردد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن