مصرف 2 میلیارد مترمکعب گاز در استان کرمانشاه

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از مصرف دو میلیارد مترمکعب گاز در نیمه نخست امسال در این استان خبر داد.

سیروس شهبازی با بیان این مطلب اظهار داشت: در 6ماه ابتدای سال جاری، دو میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در استان کرمانشاه مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 10 درصدی دارد.

وی افزود: بیش از 65 درصد گاز مصرفی در این مدت مربوط به بخش صنعتی از جمله نیروگاه ها، کارخانجات سیمان، واحدهای پتروشیمی و واحدهای تولیدی  مستقر در شهرک های صنعتی بوده و حدود 35 باقیمانده نیز از سوی مشترکین خانگی و تجاری مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به وجود 74 جایگاه سوخت سی.ان جی در استان، گفت: قریب به 150 میلیون متر مکعب گاز در نیمه اول امسال در این بخش به مصرف رسیده است.

شهبازی این میزان سوخت سی.ان. جی را معادل 150 میلیون لیتر بنزین عنوان کرد و افزود: با اقداماتی خوبی که در زمینه گازرسانی به جایگاه های CNG در اقصی نقاط استان به انجام رسیده  این سوخت معادل 30 درصد سوخت مصرفی در بخش حمل و نقل استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به مزایای فراوانی که  گسترش استفاده از سوخت CNG هم به لحاظ اقتصادی و هم از نظر زیست محیطی دارد اظهار امیدواری کرد که ظرفیت هایی که در بعضی از مناطق استان برای توسعه صنعت سی.ان.جی وجود دارد به فعلیت برسید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن