گرم شدن آب اقیانوس ها عامل تشدید طوفان های مرگبار

 

کارشناسان این اداره معتقدند حداقل شش طوفان سهمگین در سال گذشته به همین علت رخ داده است. آنان هشدار داده اند که طوفان های مذکور در سال های آینده بیشتر رخ خواهند داد و بر شدت آنها هم افزوده خواهد شد.

در سال گذشته شش طوفان و گردباد بی سابقه ایالات مختلف آمریکا را درنوردید که سه تای آنها موسوم به هاوری، ارما و ماریا باعث تخریب گسترده خانه ها، زیرساخت ها، سیل و آوارگی مردم شدند.

دامنه این طوفان ها به کشورهای دیگری نظیر پورتوریکو نیز کشیده شد که هنوز از تبعات طوفان بی سابقه ماریا در شهریور ما جان به در نبرده است. بیش از 3000 نفر به علت وقوع این طوفان جانشان را از دست دادند.

بر اساس بررسی این سازمان، متوسط دمای آب اقیانوس ها در یک دهه اخیر برابر با 0.67 درجه سانتیگراد بوده است، این در حالی است که صد سال قبل متوسط دمای آب اقیانوس ها 0.23 درجه سانتیگراد زیر صفر بوده است و تداوم روند مذکور می تواند مشکلات زیادی برای تداوم حیات بر روی کره زمین ایجاد کند.

گفتنی است ادارهٔ ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا که در سال 1970 تاسیس شده، یک سازمان پژوهشی فدرال آمریکا است که  عهده دار و مجری طرحهای ملی ایالات متحده در زمینه برنامه‌های جوی و اقیانوسی است. NOAA زیر نظر وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا فعالیت می‌کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن