22 مصدوم براثر انفجار در کارخانه صبا باطری

انفجار کوره کارخانه صبا باطری در ناحیه صنعتی ایوان‌کی سبب مصدومیت شماری از کارگران این واحد تولیدی شد.

براثر انفجار شامگاه سه‌شنبه 24 مهرماه در ناحیه صنعتی ایوان‌کی در نزدیکی پایتخت، شماری از کارگران این واحد تولیدی مصدوم شدند. 

اورژانس استان سمنان دقایقی بعد از وقوع این حادثه، از انفجار مهیب در یک کارخانه صنعتی در شهرستان آرادان در استان سمنان خبر داد که عملیات امدادرسانی به مصدومان آن همچنان ادامه دارد. به تمام مراکز بهداشتی درمانی شهرستان‌های گرمسار، آرادان و حومه آنها در استان سمنان نیز اعلام آماده‌باش شده است.

انتقال مجروحان به مراکز درمانی

سعید افشارنادری، فرماندار شهرستان آرادان با اشاره به اینکه اطلاعات تکمیلی را تا ساعاتی دیگر در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم و در این‌باره اطلاع‌رسانی می‌کنیم، اظهار کرد: این حادثه تعدادی مجروح داشته است که به مراکز درمانی منتقل ‌شده‌اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان سمنان نیز اظهار داشت: یک کارخانه صنعتی در حاشیه شهرستان گرمسار دچار انفجار شد که 3تیم از هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شده‌اند.

علی‌آقا یحیایی ادامه داد: یک تیم از هلال‌احمر شعبه آرادان، یک تیم از پایگاه امداد و نجات آرادان و یک تیم از پایگاه امداد و نجات ده‌نمک به محل حادثه اعزام شده‌اند.

 وی تصریح کرد: جمعا 12 نفر نیروی امداد و نجات به محل حادثه اعزام شده‌اند و زمان وقوع انفجار نیز ساعت 15 و 45 دقیقه اعلام شده است.

انفجار در کوره کارخانه رخ داده است

حسن آل‌بویه، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان پس از کسب اطلاعات بیشتر از این حادثه، با اشاره به اینکه انفجار در کوره کارخانه صبا باطری رخ داده است، تصریح کرد: شارژ کوره این واحد دستی به صورت بوده و به احتمال زیاد، مواد ناخالصی وجود داشته که منجر به انفجار شده است.

آل‌بویه با تاکید بر اینکه این حادثه چندین مصدوم داشته است، اظهار کرد: حادثه بر اساس گزارش‌های موجود تا این ساعت، تلفات جانی نداشته و آتش‌سوزی خاصی رخ نداده است.

علیرغم مهار حریق، سقف سوله کارخانه جدا شد

سرپرست آتش‌نشانی آرادان از مهار حریق ناشی از انفجار در کارخانه صبا باتری ایوان‌کی خبر داد و گفت: این آتش‌سوزی ناشی از انفجار کوره بوده است و شدت انفجار به حدی زیاد بود که سقف سوله جدا شد.

سرپرست آتش‌نشانی آرادان بیان کرد: یک تیم از آتش‌نشانی آرادان به‌منظور مهار این آتش‌سوزی عازم محل حادثه شده است.

سجادی با اشاره به مهار این آتش توسط نیروهای آتش‌نشانی تصریح کرد: یک ساعت پس از انفجار، کار امدادرسانی به پایان رسید و نیروها به مرکز بازگشتند.

 تعداد حادثه‌دیدگان به 21 نفر رسید

نماینده مردم گرمسار و آردان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دقایقی پیش در پی وقوع سانحه انفجار در کارخانه صبا باطری در شهرستان آرادان، طی تماس تلفنی با رئیس اورژانس کشور از شرایط این حادثه و تعداد مجروحان و همچنین شرایط جسمی آنها باخبر شدیم.

غلامرضا کاتب تصریح کرد: کولیوند، رئیس اورژانس کشور در این تماس تلفنی و عده داد که نهایت تلاش خود را برای اعزام افرادی که در این حادثه دچار سانحه شده‌اند به کار ببرد.

وی تصریح کرد: همچنین مرکز سوانح و سوختگی و مراکز موردنیاز تهران نیز آماده اعزام مصدومان خواهند بود.

نماینده مردم گرمسار و آردان در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس اعلام رئیس اورژانس کشور، یک فروند بالگرد، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 10 دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شده‌اند و تاکنون تعداد حادثه‌دیدگان به 21 نفر رسیده است.

آمار نهایی مصدومان انفجار کارخانه در گرمسار به ۲۲ تن رسید

بر اساس اعلام اورژانس استان سمنان، آمار نهایی مصدومان انفجار کارخانه صبا باطری ایوان‌کی به ۲۲ تن رسیده است.

از این تعداد، 20 نفر به بیمارستان معتمدی گرمسار و دو نفر نیز به بیمارستان کوثر سمنان اعزام شده‌اند که هم‌اکنون دو نفر از آنها درمان سرپایی و ترخیص شده‌اند و 20 مصدوم دیگر نیز تحت نظر اورژانس هستند.

 اسامی و ریز مشخصات مصدومان انفجار به شرح زیر است:

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن