تعویض تیپ‌فلر سکوهای فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی

در عملیاتی فشرده و با تدابیر دقیق مهندسان ایرانی، عملیات حساس تعویض تیپ‌فلرهای فشار بالا و فشار پایین ۲ سکوی تولیدی فازهای ۹ و۱۰ پارس جنوبی با موفقیت پایان یافت.

به گزارش انرژی امروز به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، عملیات ساخت و تعویض تیپ‌ فلرهای فشار بالا (HP) و فشار پایین (LP) در هر ۲ سکوی ۱۰ و ۱۱ فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی با بهره‌گیری از دانش مهندسی معکوس از سوی مهندسان ایرانی بومی‌سازی شد.

مهدی طیبی، جانشین رئیس تعمیرات عملیات تولید شرکت نفت و گاز پارس با بیان این‌که تعویض تیپ‌فلرهای HP و LP هر یک از این ۲ سکو در ارتفاع حدود ۹۰ متری از سطح دریا انجام شده است، گفت: این عملیات در دوره تعمیرات سالانه این ۲ سکو انجام شده و برای تعویض تیپ‌فلرهای هر سکو با استفاده از کرین بارج، حدود ۱۰ ساعت کاری، زمان صرف شده است.

وی با اشاره به این‌که ساخت و نصب این تیپ‌فلرها با همکاری واحدهای تعمیرات و بازرسی فنی شرکت نفت و گاز پارس و شرکت سازنده به‌طور کامل بومی‌سازی شده است، افزود: خوشبختانه در زمینه ساخت تجهیزات و قطعات یدکی مورد نیاز، اقدام‌های خوبی با مشارکت سازندگان ایرانی انجام شده و تلاش می‌کنیم از طریق انتقال دانش فنی و ایجاد پیوند با شرکت‌های دانش بنیان گام مهمی در زمینه تقویت سازندگان ایرانی برداریم.

محمدرضا نوبخت، رئیس عملیات تولید ناحیه ۲ شرکت نفت و گاز پارس نیز با اشاره به این‌که تیپ‌فلر این سکوها به دلیل آسیب‌های مکانیکی ناشی از خوردگی و فرسودگی در ۹ سال اخیر تعویض شده، گفت: عملیات یادشده با رعایت همه نکات ایمنی و با حداکثر سرعت در بازه زمانی شرایط مساعد دریا و همزمان با اورهال ۲ سکو انجام شده است.

به گفته وی، این عملیات به دلیل حساسیت بالای کار در ارتفاع، با لحاظ‌ کردن عواملی چون سرعت باد، ارتفاع موج، جریان‌های swell دریا و بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای در کمترین زمان ممکن انجام شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن