تاثیر تجدید نظر درباره انرژی تجدید پذیر ساخته شده بر رفتار مصرف کننده

در نظرسنجی اخیر بر پایه مارک های پایدار، 91 درصد از مصرف کنندگان نشان دادند که شرکت ها باید در تصمیم گیری در مورد مسائل اجتماعی و محیطی بیشتر مشغول به کار شوند (مثلا برند های پایدار، 2015). مصرف کنندگان به طور فزاینده ای از مفاهیم مرتبط با انرژی تجدید پذیر مانند ردیابی کربن، انرژی های تجدید پذیر و جبران کربن را نشان می دهند (Polonsky et al.، 2011). این روند شرکت ها را با فرصت های بیشتری برای استخدام مجموعه ای از استراتژی های بازاریابی سبز (Aagerup و Nilsson، 2016) ارائه می دهد. ارائه محصولات با محیط زیست سبز تا کنون، پاسخ به نگرانی مصرف کنندگان در مورد محیط زیست از شرکت های بازاریابی گرا بوده است. به طور معمول، این نام تجاری ساخته شده از مواد بازیافتی است و یا قادر به بازیافت. با این حال، در زمانی که فقدان منابع انرژی محدود برای جامعه بسیار مهم است، این نوع بازاریابی هرگز برای کمک به حل مشکل به هیچ وجه بی ثمر نبوده است. این به این دلیل است که اعتبار سبز محصولات برای محصولات بسیاری تبدیل شده است که معنای آن به عنوان یک مزیت منحصر به فرد برای مصرف کنندگان، یک پدیده شناخته شده به عنوان سبز کردن است. بنابراین نباید جای تعجب باشد که اکثر مصرف کنندگان کالاهای سبز را خریداری نمیکنند حتی اگر اکثریت بزرگی آن را به سطح بالایی از نگرانی در مورد محیط زیست بیان کنند (Bray et al.، 2011). علاوه بر این، بسیاری از شرکت ها تلاش می کنند ادعای بازاریابی انرژی گمراه کننده و شبه سبز یا تجدید پذیر را به عنوان سبکی در نظر بگیرند (جریان سرمایه، 2012).



