توسعه سوخت سلولی برای خودرو هایی با انرژی جدید و هوای صاف در چین

چین در سال 2017 بزرگترین تولیدکننده خودرو در دهه گذشته بوده است. در سال 2017 ایالات متحده آمریکا را به عنوان بزرگترین واردکننده نفت در جهان تبدیل کرده است. در سال 2017، فروش خودروهای مسافری در چین بیش از 25 میلیون دلار خواهد بود. تنها در سپتامبر 2017 فروش وسایل نقلیه در چین به 2،709،000 واحدی رسید که به ترتیب 5.7٪ در سپتامبر 2016 بوده است. تولید خودرو و فروش خودرو با رشد چشمگیر انتظارات در صنعت خودرو مواجه است، اما افزایش انتشار گازهای گلخانهای از حمل و نقل جاده نیز تاثیرات خوبی بر شهرها دارد کیفیت هوا و انتشار گازهای گلخانه ای (GHG) در چین. انتشار ترافیک با سیاست های چینی در زمینه تغییرات آب و هوایی و حفاظت از سلامت انسان سازگار نیست. این مدل unsustainable منجر به انتشار گازهای گلخانه ای نسبت به عوامل انتشار شده تنظیم شده، مصرف انرژی بالا و استفاده کم می شود و مشکلات کیفیت هوا را در شهرهای پکن افزایش می دهد. آلودگی هوای شهری امروزه برای سلامت انسان تاثیر قابل توجهی دارد. در سال 2013، مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا به علت آلودگی هوا، اقتصاد جهانی 225 میلیارد دلار درآمد از دست رفته و 5.11 تریلیون دلار از تلفات رفاهی در سراسر جهان، معادل با تولید ناخالص داخلی هند، کانادا و مکزیک است. چین به تنهایی از حدود 10 درصد از تولید ناخالص داخلی خود در سال 2013 در نتیجه آلودگی هوا با توجه به مطالعه این بانک جهانی، از دست داده است. اگر مالکیت خودرو از مدل غربی پیروی کند، تا سال 2100، چین 10 میلیارد خودرو خواهد داشت.



