80 هزار نفر ساعت کار بدون حادثه در شرکت پالایش گاز ایلام

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از پایان موفقیت‌آمیز و بدون حادثه تعمیرات انجام شده در توقف 15 روزه مهرماه این شرکت خبر داد.

 شهریار داری پور افزود: به منظور حفظ پایداری تولید گاز در فصول سرد سال با استفاده کامل از فرصت پیش آمده در توقف مورد درخواست شرکت بهره‌برداری نفت گاز غرب، تعمیرات موفقیت آمیز برخی از تجهیزات با برنامه ریزی دقیق و با ثبت 80 هزار نفرساعت کار بدون حادثه محقق شد.

وی تصریح کرد: با انجام تعمیرات یادشده و تولید مستمر گاز، در فصول سرد استان ایلام و استان های همجوار که از تولید این شرکت بهره مند هستند انشاالله با افت فشار گاز مواجه نخواهند شد.

این مقام مسئول گفت: در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری در بحث حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی، ماده جاذب رطوبت گاز (مولکولارسیو) که یک ماده شیمیایی در صنعت گاز است از یک برند ایرانی و با استفاده از توان شرکت های داخلی استفاده شد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه در طول این  مدت بیش از 30 هزار نفر ساعت کار تخصصی مستقیم از سوی واحدهای عملیاتی شامل تعمیرات و بهره برداری انجام گرفته است، افزود: میزان 50 هزار نفر ساعت کار دیگر نیز از سوی واحدهای مهندسی، بازرسی فنی، ایمنی و آتش نشانی و امور کالا و واحدهای ستادی صرف انجام این تعمیرات شده است.

داری پور گفت: با قرار دادن شعار  `اول کار و همیشه ایمنی` پالایشگاه گاز ایلام با نصب العین قرار دادن این جمله و متفاوت از سال های گذشته با استفاده از دستورالعمل های ایمنی توانست حوادث احتمالی تعمیرات را به صفر برساند.

وی ادامه داد: 80 هزار نفر ساعت‌کار سخت و طاقت فرسا و کارکردن با قطعات سبک و سنگین پالایشگاه آن هم بدون حادثه دستاورد مهمی است که  برای رسیدن به آن حدود 150 نفر از پیمانکاران و سایر کارکنان بیش از 300 نفر ساعت آموزش تخصصی ایمنی و آتش نشانی را فرا گرفتند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام افزود: برای تعمیرات امسال 699 عدد پروانه مجوز انجام کار شامل: 42 پروانه سرد، 578 پروانه گرم و 78 پروانه شعله باز به منظور رعایت نکات ایمنی صادر شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن