ایران 20 میلیون بشکه نفت به چین صادر می کند

براساس اعلام مدیرعامل شرکت روس‌نفت، ایران قصد دارد در ماه‌های اکتبر و نوامبر در مجموع 20 میلیون بشکه نفت به بندر دالیان چین منتقل کند که بسیار بیشتر از روند معمول در چند سال گذشته است.

به گزارش «انرژی امروز» به نقل از رویترز، ایگورسچین، مدیرعامل شرکت روس‌نفت روسیه امروز اعلام کرد: ایران قصد دارد در ماه‌های اکتبر و نوامبر 20 میلیون بشکه نفت به بندر دالیان چین منتقل کند که افزایش شدیدی نسبت به روند معمول 3 میلیون بشکه در ماه در چند سال گذشته محسوب می‌شود.

افزایش صادرات نفت خام ایران به چین در حالی صورت می گیرد که اخیرا شرکت‌های رهگیری خطوط کشتیرانی اعلام کردند که ایران صادرات نفت به چین را به شدت افزایش داده است.

در همین راستا، گروه «تانکر ترکرز» در سایت رسمی خود گزارش مفصل و عکس‌های هوایی از نفتکش‌های ایران منتشر کرده که نشان می‌دهد ایران با راه‌های گوناگونی صادرات نفت را با جدیت ادامه می‌دهد. این گزارش می‌گوید که در حالی که خبرگزاری بلومبرگ از افت صادرات نفت ایران به ۱.۶ میلیون بشکه در ماه سپتامبر خبر داده، اما در اصل ایران توانسته در همین ماه بیش از دو میلیون بشکه به فروش برساند. در نیمه ماه اکتبر حتی این رقم افزایش یافته و به ۲.۲ میلیون بشکه در روز رسیده است.

 اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز برای ماه سپتامبر صادرات روزانه ۱.۶ میلیون بشکه نفت ایران را برآورد کرده است.

در این زمینه پگ مکی مسئول گزارش‌های مربوط به کشورهای عضو اوپک در آژانس بین‌المللی انرژی گفته است که آمارهای ردیابی کشتی‌ها در گزارش‌های آژانس مجموعا برای کل کشورهای اوپک گرفته می‌شود:  «این آمار به ناچار کامل نیست و نیاز به بازنگری دارند. در منابع تامین‌کننده آمارهای آژانس نیز اختلافات زیادی در نحوه آمارگیری وجود دارد و توافق نهایی پیرامون ارقام ارائه شده وجود ندارد».

او افزود به هر حال ارزیابی ما فعلا این است که میزان صادرات روزانه نفت ایران در ماه سپتامبر ۱.۶ میلیون بشکه بوده است که نسبت به حداکثر صادرات ایران در سال ۲۰۱۸ حدود ۸۰۰ هزار بشکه کاهش یافته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن