دومین دوره مسابقات «IranPetroMatch» برگزار می شود

دومین دوره از سری مسابقات دانشجویی مهندسی نفت ایران با نام «IranPetroMatch» در حوزه مهندسی مخزن و با موضوع «بهینه سازی توسعه میدان» در دانشگاه امیرکبیر برگزار خواهد شد.

به گزارش «انرژی امروز» محمد شریفی دبیر علمی مسابقه و عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی نفت دانشگاه امیرکبیر در این باره گفت: « با توجه به وجود ذخایر عظیم نفت و گاز در کشور و اهمیت تولید بهینه از این ذخایر و با توجه به وجود استعدادها و ظرفیت های فراوان دانشگاهی و ضرورت پیوند هرچه بیشتر بین دانشگاه و صنعت، برگزاری مسابقات دانشجویی می تواند زمینه ساز بروز ایده ها و راه¬ حل¬های جدید بمنظور حل چالش های موجود در توسعه و تولید از این میادین شود. این مسابقات با هدف بهره‌گیری از فضای پرنشاط و با انگیزه‌ی دانشجویان و دستیابی به راه‌حل‌ها و ایده‌های خلاق، همواره مورد توجه فعالان عرصه‌ی علم و پژوهش بوده است. با توجه  به بیشینه نسبتا کوتاه رشته مهندسی نفت و نیز خلا چنین مسابقات سراسری در این حوزه، تصمیم بر آن شد تا به همت جمعی از اساتید، دانشجویان، متخصصان و صاحب نظران صنعت نفت، در این عرصه قدم برداریم».

مسئولان برگزاری هدف از برگزاری این مسابقه را استفاده از توان علمی دانشجویان و همکاری با متخصصین صنعت کشور عنوان کردند و امیدوارند این افراد بتوانند با استفاده از ایده‌های خلاق و با توجه به امکانات نرم افزاری موجود، راه حل‌هایی نوین برای حل بخشی از مشکلات صنعت ارائه دهند. راه حل‌هایی ساده که در صورت بهره برداری صحیح، می‌تواند راه‌گشای بسیاری از مسائل و چالش‌های پیش رو باشد.

با توجه به اینکه توسعه میادین هیدروکربنی و استحصال بهینه هیدروکربن از آنها نیازمند استفاده از روش های نوین بهینه سازی است، دومین دوره از این مسابقات، در حوزه مهندسی مخزن و تحت عنوان «بهینه سازی توسعه میدان» با محورهای بهینه سازی موقعیت چاه، بهینه سازی شرایط کنترلی و بهینه سازی همزمان موقعیت و شرایط کنترلی، برگزار می گردد.

در حال حاضر ثبت نام این مسابقه آغاز شده و دانشجویان و متقاضیان می‌توانند تا 10 آبان ماه از طریق سایتwww.iranpetromatch.com  در این مسابقه ثبت نام کنند. پس از ثبت نام اولیه، طبق دستورالعمل‌های تهیه شده، مراحل مسابقه‌ شامل ارسال چکیده و طرح ایده اولیه برای بهینه سازی توسعه میدان، انجام خواهد شد. مرحله‌ی نهایی این مسابقه، مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته، در اسفند ماه برگزار می‌گردد.

شایان ذکر است که اولین دوره از مسابقات IranPetroMatch در حوزه سیالات حفاری و با موضوع «سبک سازی سیال حفاری» آذر ماه سال گذشته در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار گردید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن