هوای کرمانشاه به حالت هشدار رسید

آذر ولی زاده، اظهار داشت: از بامداد روز شنبه به دلیل ورود توده های گرد وغبار به آسمان کرمانشاه وضعیت آلودگی هوای کرمانشاه به حالت بحرانی درآمد.

وی با بیان اینکه وضعیت بحرانی تا ساعت 6 صبح امروز ادامه داشت، گفت: از صبح امروز وضعیت هوای استان در حالت هشدار برای بیماران و افراد حساس قرار گرفت.

سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه اعلام کرد: اکنون وضعیت هوای شهرستان های غربی استان کرمانشاه همچون گیلانغرب، قصرشیرین و سرپل ذهاب سالم گزارش می شود.

ولی زاده با بیان اینکه میزان غلظت گرد وغبار در هوای کرمانشاه در حال کاهش است، گفت: با توجه به وزش باد و احتمال ورود سامانه ای بارشی به جو استان پیش بینی می شود غلظت گرد و غبار در آسمان کرمانشاه کاهش پیدا کند.

وی که یک کارشناس میکروب شناسی است، به بیماران و افراد در معرض خطر توصیه کرد که از تردد در فضای باز اجتناب کرده و از ماسک های فیلتردار استفاده کنند.

روز گذشته گرد و غبار شدید مدارس کلیه مقاطع تحصیلی شهرستان های قصرشیرین، اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب، گیلانغرب، دالاهو، ثلاث باباجانی، پاوه و کرمانشاه را تعطیل کرد. معاون مدیرکل هواشناسی کرمانشاه نیز به ایرنا گفت: براساس پیش بینی نقشه های هواشناسی، غلطت ریزگرد ها در آسمان کرمانشاه در روزهای یکشنبه و دوشنبه کاهش پیدا خواهد کرد و اما بارندگی در سطح استان نخواهیم داشت.

محمد زورآوند افزود: از روز سه شنبه با ورود سامانه ای ناپایدار به جو استان احتمال وقوع رگبار و بارش های پراکنده وجود دارد.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن