عراق برای تامین سوخت زائران اعلام آمادگی کرد

وزیر نفت عراق از موفقیت «طرح سوخت» ویژه مراسم زیارت اربعین حسینی و تامین نیازهای مشتقات نفتی در استان کربلا و استان‌های فرات میانه خبر داد.

به گزارش سومریه نیوز،‌ «ثامر غضبان» وزیر نفت عراق از موفقیت «طرح سوخت» ویژه مراسم زیارت اربعین حسینی و تامین نیازهای مشتقات نفتی در استان کربلا و استان‌های فرات میانه خبر داد و افزود: «موکب‌ها و هیات‌ها به بیش از یک میلیون لیتر نفت سفید و حدود دو میلیون سیلندر گاز مجهز شده‌اند». 

وزیر نفت عراق گفت: «وزارت نفت عراق از طریق ایجاد اتاق عملیات مشترک در تامین نیازهای سوختی شهروندان و موکب‌ها و هیات‌های حسینی و نیروگاه‌های برقی و ناوگان حمل نقل و نقل عمومی و خصوصی موفق بوده است». 

وزیر نفت اعلام کرد: «طرح تامین سوخت در استان مقدس کربلا از اول ماه صفر آغاز و تا روز اربعین حسینی ادامه داشته است. تامین سوخت در استان‌های فرات میانه نیز در یک دوره ۱۵ روزه از پنجم تا ۲۰ ماه صفر اجرائی شده است». 

غضبان تاکید کرد: «در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۱۳۲ هزار لیتر نفت سفید، بیش از  ۵۰۱ هزار لیتر گازوئیل و بیش از یک میلیون و ۹۱۳ هزار سیلندر گاز برای موکب‌ها و هیات‌های حسینی، نانوایی‌ها و ژنراتورها در استان کربلا و استان‌های فرات میانه در نظر گرفته شده و  سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های تولید برق در فرات میانه نیز تامین شده است».

وی در ادامه از تلاش های صادقانه عوامل شرکت نفت و پخش فرآورده‌های نفتی و تمام تشکیلات مرتبط با وزارت نفت تقدیر و تشکر کرد.

«کاظم مسیر» مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی عراق نیز گفت: «این شرکت تمام مکانیزم‌ها و وسایل حمل و نقل را برای انتقال زائران به استان کربلا به کار گرفته است به گونه‌ای که تعداد وسایل نقلیه وابسته به وزارت نفت و سازمان‌های مرتبط با این وزارت به ۲۳۱ هزار ماشین برای جابه‌جائی زائران می‌رسد. همچنین تعداد ۳۴۰ هزار تانکر سیال برای تامین نیاز پایگاه‌های سوخت‌گیری در سه محور نجف- کربلا و بابل- کربلا و بغدا- کربلا تهیه شده است».

وی بر موفقیت چشمگیر در عملیات پخش فراورده‌های نفتی و تامین نیازهای استان کربلا و استان‌های فرات میانه در مراسم زیارت اربعینی تاکید کرد. 

این مدیر کل افزود: «در دوره پنجم تا ۲۰ ماه صفر فروش مشتقات نفتی به هیات فرات میانه و شعب آن برای تامین سوخت دو بخش عمومی و خصوصی به بیش از ۶۹ میلیون و ۱۵۸ هزار لیتر بنزین، ‌۳۸ میلیون و ۶۸۲ لیتر گاز و بیش از ۱۱ میلیون و ۵۴۰ هزار لیتر نفت سفید می‌رسد». 

استاندار کربلا و رئیس شورای استان از تلاش‌های وزارت نفت در تامین سوخت مورد نیاز موکب‌ها و هیات‌های حسینی و وسایل حمل  و نقل عمومی و خصوی برای انتقال زائران تشکر و سپاسگزاری کرد. 

نماینده مرجعیت دینی نیز از نقش عوامل بخش نفت در حمایت از موکب‌ها و هیات‌های حسینی و تامین سوخت مورد نیاز زائران در استان‌های مقدس کربلا و نجف و کاظمین برای زنده نگه داشتن این فضای مذهبی قدردانی کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن