بانک پاسارگاد، کارگزار نفتی ایران در هندوستان موافقت دولت هند با خرید نفت ایران با روپیه

دولت هند با هدف احیای مکانیزم تجارت با روپیه، به زودی مصوبه ای با ایران امضا خواهد کرد براساس آن، دهلی نو برای تجارت با تهران از مکانیزم پرداخت با روپیه استفاده خواهد کرد. 

به گزارش «انرژی امروز» از ایرنا، شبکه خبری «بی تی وی آی» هند در توئیتر خود نوشته است: «دارمندرا پرادهان» وزیر نفت هند به زودی با ایران توافقنامه ای مبنی بر احیای مکانیزم تجارت با روپیه به امضا خواهد رساند که براساس آن، پرداخت های میان هند و ایران، با روپیه انجام خواهد شد.

شبکه بی تی وی آی در این توییت نوشته است که این مصوبه در مجلس به پایان رسیده و احتمالا در چند روز آینده به امضا خواهد رسید؛ همچنین بانک مرکزی هند نیز با تاسیس شعب بانک پاسارگاد ایران در هند موافقت کرده است.

پیش از این نیز وزیر نفت هند از تصمیم دهلی نو در مورد ادامه واردات نفت از ایران، بر اساس منافع ملی این کشور خبر داده و گفته بود: هند تحریم های آمریکا علیه ایران را به عنوان یک چالش درنظر می گیرد زیرا دهلی نو دارای روابط نزدیک با جمهوری اسلامی ایران است.

آمریکا پیش ازاین ازهمه کشورها ازجمله هند و چین خواسته بود تا واردات نفت خود از ایران را تا روز چهار نوامبر متوقف کنند.پرادهان با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و تمدنی با ایران گفت: منافع اقتصادی هند به کشورهای منطقه از جمله ایران وابسته است و دولت هند در باره خرید نفت از جمهوری اسلامی ایران یک رویکرد جامع را به کار خواهد برد.«سوشما سواراج» وزیر امورخارجه هند نیز پیشتر اعلام کرده بود که این کشور از تحریم های آمریکا علیه ایران تبعیت نخواهد کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن