معافیت 8 کشور از تحریم‌های جدید نفتی آمریکا

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه، اعلام کرد که دولت آمریکا تصمیم به مستثنی کردن 8 کشور از تحریم‌های نفتی علیه ایران گرفته است.

منابع آگاه در دولت آمریکا به بلومبرگ گفته‌اند که کاخ سفید با وجود تلاش برای قطع درآمدهای نفتی ایران، ناچار به صدور این معافیت‌ها برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در بازار جهانی شده است.

با وجود تصمیم آمریکا برای مستثنی کردن چین از تحریم‌ها، تاکنون 2 کشور نتوانسته اند در گفت وگو ها به نقطه تفاهمی در این زمینه دست یابند. بلومبرگ در همین رابطه به نقل از یک منبع دولتی دیگر نوشته که واشینگتن با وجود صدور معافیت، خواستار کاهش واردات نفت ایران از سوی همه کشورهاست؛ موضوعی که با مخالفت شرکای تجاری مهم تهران مواجه شده است.

درحالی که انتظار می‌رود فهرست کشورهای معاف از تحریم‌های نفتی علیه ایران دوشنبه اعلام شود، کارشناسان پیش از این درخصوص پیامدهای گزاف کاهش صادرات نفت ایران بر بازار جهانی نفت هشدار داده بودند.در همین راستا، خبرگزاری رویترز پیش از این به نقل از اسناد داخلی اوپک خبر داده بود که اعضای این نهاد و متحدانش در افزایش سطح تولید به میزان مورد انتظار ناکام بوده‌اند.آژانس بین‌المللی انرژی هم در همین رابطه در گزارش ماه گذشته خود هشدار داده بود که ظرفیت تولید مازاد نفت جهان به 2 درصد سطح تقاضا رسیده است و کشورها دیگر توانی برای افزایش تولید ندارند. بر همین مبنا بدیهی است که هرگونه کاهش صادرات، شوکی بر قیمت تمام شده برای هر بشکه نفت باشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن