معافیت عراق از تحریم های گاز، برق و مواد غذایی آمریکا علیه ایران

برخی رسانه های عراق به نقل از رویترز، اعلام کردند که آمریکا عراق را نیز از اجرای دور دوم تحریم های نفتی علیه ایران، معاف کرده است.

خبرگزاری المعلومه عراق به نقل از رویترز اعلام کرد: 3 نفر از مسئولان عراقی به این خبرگزاری گفته اند که آمریکا، عراق را از اجرای تحریم ها علیه ایران در زمینه گاز، برق و مواد غذایی معاف کرده است. 

ساعاتی پیش نیز خبرگزاری بلومبرگ از ناکامی آمریکا در اجرای تحریم کامل نفتی ایران و تن دادن به برخی استثناها از مله معاف کردن 8 کشور از اجرای آن خبر داده بود، اما به نام عراق در این گزارش اشاره ای نشده بود.

خبرگزاری المعلومه به نقل از رویترز نوشته است که واشینگتن به بغداد اعلام کرده است که مانع واردات این کشور در زمینه نیازهای حیاتی اش از ایران از جمله گاز، برق و مواد غذایی نخواهد شد. بر اساس این گزارش، چند مسئول عراق از جمله عضو کمیته وزارتی عراق ناظر بر امور انرژی به رویترز گفته اند که این معافیت مشروط به آن است که عراق در مقابل واردات خود از ایران، دلار آمریکا به این کشور پرداخت نکند.

بدین ترتیب و براساس اعلام مسئولان عراقی، وزارت دارایی عراق حسابی نزد یک بانک دولتی باز خواهد کرد و بدهی های خود به ایران در مقابل واردات از این کشور را به دینار عراقی در آن حساب واریز خواهد کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن