ایران به دنبال همکاری‌های زیربنایی با نفت و گاز روسیه

وزارت نفت ایران نیز به منظور فراهم کردن شرایط لازم برای گسترش همکاری های زیر بنایی در حوزه نفت و گاز با روسیه در نمایشگاه بین المللی نفت و گاز روسیه حضور یافت.

به گزارش انرژی امروز، MIOGE چهاردهمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز روسیه که بزرگ ترین رویداد نمایشگاهی روسیه در حوزه انرژی است پنجم تا نهم تیر برگزار شد.

در این نمایشگاه که از سال ۱۹۹۳ تاکنون برگزار می شود، شرکت های سازنده و تامین کننده فناوری و خدمات در حوزه نفت و گاز از سراسر دنیا حضور یافتند تا از فرصت بازدید و تبادل اطلاعات در خصوص تجارت در حوزه انرژی، تامین منابع و انتقال فناوری بهره مند شوند؛ همچنین برگزاری این نمایشگاه ابزاری موثر جهت افزایش و گسترش جغرافیای فروش برای تجهیزات نفت و گاز و فناوری است.

شرکت هایی از کشورهای ترکیه، اسپانیا، نروژ، چک، فنلاند، کانادا، روسیه، آلمان، دانمارک، چین، اتریش، ایالات متحده، صربستان، بلژیک، کره، ایتالیا، سوئیس، فرانسه، بریتانیا، هنگ  کنگ، لهستان، رومانی، لیتوانی، مجارستان، هلند، کرواسی، امارات متحده عربی، ژاپن، سوئد، اوکراین، بلاروس و … در این نمایشگاه حضور داشتند و مهم ترین دستاوردهای خود را به علاقه مندان حوزه انرژی ارائه کردند.

در این دوره برای اولین بار شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی گاز ایران به همراه دو شرکت بخش خصوصی نفت و گاز سرو و کریدور انرژی خوزستان از ایران در این نمایشگاه حضور داشتند.

شرکت ملی نفت ایران با هدف جذب سرمایه و انتقال تکنولوژی در سه بخش طرح های بالادستی، طرح های توسعه ای میادین نفتی و گازی با مدل جدید قراردادهای نفتی، بلوک های اکتشافی و پروژه های EPCF و EPDF در این نمایشگاه حضور فعال دارد.

وزارت نفت ایران نیز به منظور فراهم کردن شرایط لازم برای گسترش همکاری های زیر بنایی در حوزه نفت و گاز با روسیه در این نمایشگاه حضور یافت.

همچنین هموار کردن اجرای نقشه راه همکاری های استراتژیک جمهوری اسلامی ایران و روسیه در اجرای پروژه های بلندمدت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، تشکیل صندوق و بانک انرژی، استفاده از بازار بورس طرفین برای فروش نفت خام در هریک از دو کشور یا کشورهای ثالث و تعیین استراتژی واقعی کردن قیمت های نفت و گاز و تدوین مکانیزم های مالی پروژه ها با استفاده از ارزهای ملی دو کشور از دیگر اهداف وزارت نفت از شرکت در این نمایشگاه عنوان شد.

علاوه بر این در حاشیه نمایشگاه، سومین کنفرانس بین المللی صنایع نفت و گاز روسیه نیز از سوی وزارت انرژی و منابع طبیعی روسیه با حضور شرکت های بیش از ۴۰ کشور جهان برگزار شد.

بررسی روش های ازدیاد برداشت از مخازن، تجربیات بین المللی در برداشت از منابع نفت و گاز، مشکلات موجود در توسعه میادین خشکی و دریایی نفت و گاز، روش های حفاری عمیق و تعمیر چاه ها از جمله محورهای کنفرانس بین المللی صنایع نفت و گاز روسیه بود.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز روسیه روز گذشته به کار خود پایان داد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن