سرعت افزایش تعداد دکل‌های حفاری کاهش یافت

حفاران میادین نفتی ایالات متحده برای اولین بار از ژانویه تا کنون حفاری در میادین نفتی را متوقف کردند.

به گزارش «انرژی امروز» به نقل از رویترز، حفاران ایالات متحده این هفته برای اولین بار از ژانویه حفاری را متوقف کردند و به دلیل کاهش قیمت نفت خام علی‌رغم  تلاش اوپک برای کاهش تولید نفت و پایان دادن به اشباع چند ساله بازار، سرعت حفاری چاه‌های نفت را کاهش دادند.

رویترز در ادامه می‌افزاید: تحلیل‌گران تاکید کرده‌اند که کاهش هفتگی تعداد دکل‌های چاه‌های نفت صرفا یک توقف کوتاه مدت است و انتظار می‌رود حفاری‌ها تا 2019 ادامه یابد.

بر همین اساس، شرکت بیکر هیوز در گزارش روز جمعه خود اعلام کرده است که تعداد دکل‌های حفاری به رقم 756 واحد رسید که هنوز هم بیش از دو برابر 341 دکل در هفته مشابه سال گذشته بود.

بیکر هیوز گفته است این کاهش تعداد دکل‌ها بعد از 23 هفته افزایش پیاپی تعداد دکل‌ها انجام شده است. از ژوئن سال 2016 در طی 57 هفته، 52 دکل به تعداد این دکل‌ها اضافه شده است.

اما با کاهش قیمت نفت سرعت افزایش تعداد دکل‌ها هم کاهش یافته است.

از زمانی که سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، شروع به کاهش تولید نفت کرده است، حفاران ایالات متحده 231 دکل نفتی به مجموع دکل‌های خود اضافه کرده‌اند.

نگرانی ادامه‌دار در خصوص اشباع بازار با نفت معاملات نفتی امسال ایالات متحده را 15 درصد کاهش داده هرچند اعضا اوپک با بعضی از تولیدکنندگان بزرگ نفت دنیا برای کاهش 1.8 میلیون بشکه در روز نفت به توافق رسیده‌اند.

روز جمعه نفت در بازار معاملات نفت ایالات متحده حدود 46 دلار در هر بشکه معامله شد.

رویترز در بخش دیگری از گزارش خود می‌نویسد: تحلیل‌گران می‌گویند کاهش تولید نفت اوپک را نفت شیل آمریکا بی‌اثر می‌کند و دیگر تولید کنندگان نفت هم امیدوارند در ماه‌های آتی قیمت نفت بالا برود.

این خبرگزاری از قول تولید کننده نفت شیل آمریکا می‌نویسد که این تولیدکنندگان نفت امیدوارند حفاری چاه‌های جدید را علی‌رغم کاهش قیمت نفت ادامه دهند.

تیم داوو، مدیر اجرایی شرکت Pioneer Natural Resources می‌گوید بهره‌وری در بهره‌برداری‌های جدید به این شرکت امکان داده به عنوان یکی از بزرگ‌ترین حفاران حوزه پرمیان، بزرگ‌ترین میادان نفتی ایالات متحده مطرح باشد و حفاری‌های بیشتر را ادامه دهد.

اما اگر این قیمت کم نفت باقی بماند، باز هم این فعال حوزه نفتی معتقد است «با کاهش هزینه‌ها حتی با نفت 45 دلاری هم می‌تواند بزرگ‌ترین شرکت این حوزه باشد».

اما بر اساس آنچه که جان کمپ، تحلیل‌گر بازار در رویترز اعتقاد دارد، از آنجایی که شرکت‌های نفت شیل ایالات متحده به ندرت دچار وقفه می‌شوند یا پول خود را از دست می‌دهند، در حال حفر گودال عمیقی برای خود هستند چون از نظر این تحلیل‌گر، هزینه‌ها در حال افزایش است و قیمت‌ها در حال کاهش.

با این حال بعضی تحلیل‌گران هم هنوز ادامه افزایش تعداد دکل‌های حفاری را پیش‌بینی می‌کنند.

هفته گذشته تحلیل‌گران شرکت سیمونز در بانک سرمایه‌گذاری پایپر جفری، پیش‌بینی کردند که کل دکل‌های حفاری نفت و گاز در 2017 به‌طور متوسط به 883 دستگاه، در 2018 به 1101 دستگاه و در 2019 به 1212 دستگاه خواهد رسید. بسیاری از این چاه‌ها همزمان نفت و گاز تولید می‌کنند.

این رقم‌ها را باید با متوسط 819 در 2017، و 509 در 2016 و 978 در 2015 مقایسه کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن