چین 40 هزار میلیارد دلار کالا وارد می کند

آمارهای رسمی نشان می دهد که چین می خواهد در یک دوره 15 ساله میزان واردات خود از کشورها و مناطق دیگر جهان را به 40 هزار میلیارد دلار برساند.

 همزمان با گشایش اولین نمایشگاه بزرگ اکسپو وارداتی چین در شهر شانگهای، بزرگترین شهر و مرکز اقتصادی و فرهنگی این کشور، در تارنمای وزارت بازرگانی چین منتشر شده است.

نمایشگاه وارداتی چین با حضور بیش از 172 کشور از جمله شماری از نمایندگان بزرگترین سازمان های بین المللی و کشورها و مناطق پنج قاره جهان در چین در حال برگزاری است و تا روز شنبه آینده به کار خود ادامه می دهد.

نزدیک به 400 هزار خریدار از کشورها و مناطق مختلف به همراه سه هزار و 600 شرکت در این نمایشگاه حضور یافته اند که بیش از 5 هزار نمونه تولیدی جدید در آن به معرض دید همگان قرار می گیرد.

دولت چین اعلام کرده است که این بزرگترین نمایشگاه وارداتی اکسپو محسوب می شود و بازار چین با یک میلیارد و 350 میلیون نفر جمعیت به روی کشورهای دیگر بازتر می شود.

نخستین نمایشگاه اکسپو بین المللی واردات چین از روز دوشنبه با حضور `شی جین پینگ` رییس جمهوری چین در شهر شانگهای گشایش یافت تا 10 نوامبر (19 آبان) پذیرای بازدیدکنندگان در زمینه های تجهیزات هوشمند، تجهیزات الکترونیکی مصرفی، خودرو، کالاها و لوازم جانبی مصرفی، محصولات کشاورزی، خوراکی و تجهیزات پزشکی خواهد بود.

در این نمایشگاه 172 کشور، منطقه و سازمان بین المللی از جمله شرکت هایی از جمهوری اسلامی ایران در قالب 4 غرفه تولیدات خود را به نمایش گذاشته اند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن