پیش‌شرط 80 درصدی سهم داخل برای فاینانس برق

مدیرکل تأمین منابع مالی شرکت توانیر انتشار اخباری مبنی بر توجه نداشتن صنعت برق به شرکت‌های داخلی را نادرست دانست و افزود: مجموعه صنعت برق همچون همیشه در راستای توانمندسازی و حمایت از شرکت‌های داخلی قدم برخواهد داشت.

به گزارش انرژی امروز به نقل از روابط عمومی وزارت نیرو، «مسعود خانی» افزود: تجربه نشان داده خرید صرف کالا و خدمات از خارجی‌ها ممکن است یک پروژه را به سرانجام برساند، اما جذب سرمایه گذاری خارجی و مشارکت آن با بخش داخل و بهره‌گیری توامان از فناوری‌های روز دنیا و انتقال آن به داخل کشور از طریق توانمندسازی شرکت‌های داخلی، آینده صنعت برق را تضمین خواهد کرد.

وی با اشاره به صدور مجوز استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای تأمین تجهیزات 67 دستگاه پست فوق توزیع برق، تصریح کرد: بر اساس مجوز شورای اقتصاد، استفاده از تسهیلات مالی خارجی برای این بخش با پیش شرط تأمین 80 درصد تجهیزات از شرکت‌های صلاحیت‌دار داخلی، مجاز است.

خانی با اشاره به اینکه رعایت مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی درباره توسعه توانمندسازی داخلی در قراردادهای بین‌المللی مورد تاکید است، افزود: در این راستا تأمین مالی خارجی برای خرید تجهیزاتی که توانایی ساخت داخل آن‌ها وجود ندارد منوط به انتقال تکنولوژی شده است.

وی ادامه داد: پروژه تأمین تجهیزات 67 دستگاه پست فوق توزیع برق به عنوان فاز نخست از طرح تأمین تجهیزات 312 دستگاه پست فوق توزیع شرکت‌های برق منطقه ای به شمار می‌رود که توسط برق منطقه‌ای تهران به نمایندگی از سایر شرکت‌های برق منطقه ای در حال طی مراحل قانونی خود است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن