همکاری فولکس واگن با فورد برای تولید وانت

فولکس‌واگن در تلاشی دوباره برای ورود به بازار پرسود وانت‌های کوچک، یک کانسپت تازه در نمایشگاه سائوپائولو رونمایی کرد. 

قرار است براساس این کانسپت که نامش تاروک (Tarok) است وانت جدیدی ابتدا در برزیل و سپس در بازارهای دیگر جهان عرضه شود.

در حالی که تویوتا و جنرال موتورز با وانت‌های خود سهم عمده‌ای از بازار را در اختیار دارند و حتی مرسدس-بنز با سری X توانسته توجه جلب کند، بزرگترین خودروساز جهان در این بازار غایب است. فولکس‌واگن امیدوار است این بار با نوگرایی در طراحی بتواند جایی در بازار پیدا کند.

تاروک وانتی است که بیشتر برای شهر طراحی شده است و برای پنج سرنشین جا دارد. در ایده‌ای تازه، با خواباندن ردیف عقب صندلی‌ها می‌توان جای بار را بیشتر کرد. برای جذاب‌تر کردن این وانت، امکانات ایمنی و لوکس مدل‌های شاسی‌بلند فولکس‌واگن نظیر چراغ‌های ال‌ئی‌دی، نمایشگر لمسی و رنگ‌ها و تودوزی‌های متنوع در این خودرو ارائه می‌شود.

جزییات فنی زیادی درباره تاروک اعلام نشده و تنها معلوم است که ماشینی که در برزیل به بازار عرضه خواهد شد موتور دو لیتری ۱۵۰ اسب بخاری خواهد داشت.

بخشی از موفقیت تاروک مشروط به نتیجه مذاکرات فولکس‌واگن با شرکت فورد است. دو کارخانه برای اجرای پروژه‌ مشترک مذاکره می‌کنند و از جمله قرار است در ساخت وانت با یکدیگر همکاری کنند. اگر این مذاکرات به نتیجه برسد، فولکس‌واگن این فرصت را خواهد داشت تا از فن‌آوری فورد در ساخت تاروک استفاده کند و به این ترتیب هزینه ساخت ماشین به شدت کاهش خواهد یافت.

از سوی دیگر فورد ممکن است بتواند درهای بازار آمریکا را به روی تاروک باز کند. در حال حاضر خودروسازان برای صادر کردن وانت به بازار آمریکا باید ۲۵ درصد تعرفه پرداخت کنند که با این تعرفه عملا رقابت با خودروسازان آمریکایی غیرممکن است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن