کاهش صادرات نفت عربستان به آمریکا برای افزایش قیمت نفت

عربستان صادرات نفت به ایالات متحده را کاهش می دهد تا بتواند قیمت نفت را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار بین الملل «انرژی امروز» در دو ماه گذشته عربستان سعودی صادرات نفت به ایالات متحده را به شدت کاهش داده است. احتمالا این حرکت عربستان در پاسخ به فشارهای ایالات متحده و دونالد ترامپ است که از این کشور می خواهد قیمت نفت را کاهش دهد.

عربستان کاهش صادرات نفت خود به ایالات متحده را از ماه سپتامبر آغاز کرده است و CNBC گزارش کرده است که این ماه عربستان حدود 600 هزار بشکه در روز نفت به ایالات متحده فرستاده است در حالی که در ماه های جولای و آگوست صادرات عربستان به آمریکا برابر با یک میلیون بشکه بوده است. این داده ها از ClipperData به دست آمده است.

بر اساس اطلاعاتی که ClipperData منتشر کرده است، احتمالا به زودی صادرات نفت عربستان به ایالات متحده به کمترین میزان خود می رسد.

به اعتقاد اویل پرایس تاکتیک کاهش صادرات نفت عربستان به آمریکا سال گذشته جواب داد.

کاهش واردات نفت از عربستان در آمریکا باعث شد ذخایر هفتگی آمریکا کاهش یابد در حالی که در هفته های گذشته افزایش ذخایر نفت خام به همراه ترس از اشباع بازار و نشانه هایی از کاهش رشد اقتصادی و در نتیجه کاهش تقاضای نفت؛ قیمت نفت کاهش یافته است.

مت اسمیت، رییس موسسه ClipperData به خبرنگار CNBC گفته است: این روش عربستان سعودی در کاهش صادرات نفت به ایالات متحده در سال 2017 مفید از آب درآمد چون به دلیل شفافیت گزارش های ایالات متحده در مورد ذخایر خود، جهان به راحتی می تواند میزان کاهش ذخایر این کشور را ببیند.

خالد الفاح وزیر انرژی عربستان گفته است که عربستان سعودی به دلیل کاهش تقاضای فصلی در ماه دسامبر نسبت به ماه نوامبر 500 هزار بشکه تولید خود را کاهش خواهد داد.

روز جمعه فالح گفته بود که اوپک هر کاری برای به تعادل رسیدن بازار نفت انجام خواهد داد و تاکید کرده بود که تحلیل گران این کارتل های نفتی احتمالا کاهش یک میلیون بشکه ای نفت را بررسی خواهند کرد.

اویل پرایس نوشته است که اظهارات فالح باعث شد قیمت نفت کمی افزایش یابد. آن هم قبل از توییت دونالد ترامپ، که نوشته بود «خوشبختانه عربستان سعودی و اوپک میزان تولید نفت خود را کاهش نمی دهند. قیمت نفت باید کمتر شود».

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن