اولین سکوی بارگیری «رافینت» در پایانه پتروشیمی عسلویه ساخته شد

با هدف انتقال خوراک «رافینیت یک» به صنایع پتروشیمی ماهشهر، اولین سکوی بارگیری این خوراک در پایانه پتروشیمی عسلویه احداث و به بهره برداری رسید.

 «سیدمحسن شمس» از آغاز دریافت خوراک رافینت یک از پتروشیمی جم خبر داد و گفت: درسال جاری برای افزایش میزان تولید تا رسیدن به ظرفیت اسمی در پتروشیمی شیمی بافت و به منظور تامین بخشی از خوراک رافینت یک موردنیاز این کارخانه از ابتدای امسال با پتروشیمی جم به عنوان تولید کننده این خوراک وارد مذاکره شدیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیمی بافت، تصریح کرد: پس از رایزنی مدیریتی و مهندسی، برای تامین این خوراک به میزان ۲۰۰ تن در روز با پتروشیمی جم توافق و قراردادی منعقد شد.

این مقام مسئول، ادامه داد: از آنجایی که امکان ساخت سکوی بارگیری کشتی‌ها برای حمل این خوراک از عسلویه تا محل پتروشیمی شیمی بافت در بندرماهشهر وجود نداشت، بنابراین با موافقت شرکت پایانه ها و مخازن عسلویه سکوی بارگیری در عسلویه احداث شد.

وی در خصوص انتقال خوراک از عسلویه به ماهشهر هم توضیح داد: در این راستا خط لوله‌ای به قطر چهار اینچ و به طول ۵ ۲ کیلومتر از واحد BD پتروشیمی جم به شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی عسلویه طراحی، نصب و راه اندازی شد.

شمس با بیان اینکه این اجرای پروژه به مدت ۷ ماه ماه به طول انجامید، تاکید کرد: با وجود تحریم و ملاحظات خاص شرکت‌های سازنده تجهیزات اروپایی، همه تجهیزات موردنیاز طبق طرح تامین و نصب شد و با پایان یافتن این پروژه و نیز امکان دریافت خوراک مطابق با قرارداد منعقد شده، می توان به مقدار روزانه ۱۰۰ تن افزایش تولید داشت.

گفتنی است، پتروشیمی شیمی بافت پس از پتروشیمی بندرامام با ظرفیت تولید سالانه حدود 150 هزار تن، دومین تولیدکننده بزرگ MTBE در صنعت پتروشیمی ایران بوده که برای سال 97 برای تولید 164 هزار تن محصول شامل MTBE و رافینیت دو برنامه ریزی کرده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن