تاکید اتحادیه اروپا و ترکیه برای همکاری با ایران و حفظ برجام

مسئولان اتحادیه اروپا و ترکیه در بیانیه نشست مشترک خود در آنکارا، با اتفاق نظر درخصوص ادامه همکاری با تهران، بر تعامل با ایران در قالب برجام تاکید کردند.

به گزارش «انرژی امروز»، ژوهانس هان، مسئول توسعه و سیاست های همسایگی و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پس از دیدر با مقامات ترکیه در آنکارا، در بیانیه مشترکی اعلام کردند که ایران باید از بهره مندی اقتصادی پس از اجرای برجام و برداشته شدن تحریم ها، منتفع شود.

مسئولان بلندپایه اتحادیه اروپا همچنین با تاکید بر اهمیت روابط استراتژیک ترکیه با این اتحادیه، اعلام کردند که عزم خود را برای ادامه گفت و گوی صادقانه بین طرفین و همکاری در زمینه منافع مشترک بررسی کرده اند.

در بیانیه اتحادیه اروپا و ترکیه با ابراز خرسندی از شروع به کار دوباره گروه «اقدام و اصلاح» آمده است: طرف ترکیه ای منطبق با بیانیه 29 اوت 2018 خود بار دیگر بر عزم راسخ برای انجام اصلاحات در زمینه حاکمیت قانون و حقوق اساسی تاکید دارد.

نمایندگان اتحادیه اروپا در این بیانیه مشترک با تاکید بر اراده مصمم برای افزایش همکاری در مبارزه با تروریسم، اعلام کردند: مبارزه با تامین مالی تروریسم٬ اقدامات برای مقابله با افراطی گری٬ جلوگیری از بازگشت تروریست های داعش٬ تامین امنیت هوایی و نزدیکی بیشتر سازمان های اروپایی و ترکیه از موضوعات مهم همکاری طرفین است.

در بیانیه مشترک ترکیه و اتحادیه اروپا درباره بحران سوریه نیز آمده است: ترکیه سخاوتمندی بی نظیری در زمینه مهمان نوازی از پناهجویان سوری ها از خود نشان داده و اتحادیه اروپا و ترکیه به عنوان شرکای نزدیک در زمینه مدیریت مهاجرت و کمک های انسانی، همکاری خوبی داشته اند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن