راهبردهای عملیاتی ملی حفاری تشریح شد

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، راهبردهای عملیاتی این شرکت را تشریح و بر لزوم فرآیند نگری و رعایت استانداردها تاکید کرد.

چهلمین جلسه کمیته راهبردی عملیات شرکت ملی حفاری ایران برگزار شد و در آن مدیرعامل و رئیس هیات مدیره جدید شرکت راهبردهای عملیاتی را تشریح کرد.

سید عبدالله موسوی با اشاره به توانمندی های شرکت ملی حفاری از نظر برخورداری از نیروهای مجرب و کارآمد و تجهیزات کاربردی، برنامه ریزی برای افزایش راندمان عملیات حفاری را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش «انرزی امروز» از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، وی گفت: انجام کارهای عملیاتی باید بر مبنای رعایت کامل استانداردهای کار حفاری و ضوابط HSE صورت پذیرد و در این راستا علاوه بر توجه بیشتر به برگزاری دوره های آموزش های تخصصی و عمومی همسو با فرهنگ سازی ، سلامت کار امری ضروری است.

موسوی با بیان اینکه فعالیت های عملیاتی بر روی دکل ها می بایست بر اساس دستور العمل های تدوین شده باشد، اظهار کرد: در هر کاری لازم است برای پیشگیری از حوادث احتمالی، الزامات HSE به طور کامل رعایت و در همین ارتباط بحث آموزش نهادینه شود.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: همچنین در این راستا جا دارد تجهیزات ایمنی در دستگاه های حفاری براساس استانداردها و ضوابط  HSE بازنگری و بروز رسانی شود.

وی افزود: ماهیت کار ما عملیاتی است و این مسئولیت ایجاب می کند که به طور مستمر روند پیشرفت و چالش ها بررسی و پایش شود و با مشخص شدن علل و عوامل بروز مشکل، نسبت به رفع اشکالات در سریع ترین زمان ممکن اقدام شود.

موسوی فرآیندنگری و کار سیستمی در شرکت را مورد تاکید قرار دارد و طراحی و تهیه نرم افزارهای تخصصی به منظور تمرکز و پایش فعالیت ها، اصلاح ساختارها با هدف چابک سازی سازمان و استفاده از توانمندی های علمی و تخصصی همکاران نخبه را خواستار شد.

وی در ادامه به اهمیت مدیریت برنامه ریزی تلفیقی اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی تلفیقی موظف است تا نظارت کارشناسی بر عملکرد و فعالیت های شرکت در بخش های مختلف داشته باشد.

رئیس هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران با تقدیر از کارکنان این شرکت در چهار دهه گذشته که با همت والای خود در جهت رشد و شکوفایی این مجموعه بزرگ صنعتی تلاش بی وقفه ای داشته اند، گفت: لازم است تا مجموعه مدیران و کارکنان سختکوش شرکت با همدلی، انسجام و خرد جمعی عزم خود را جزم و در جهت بالندگی هر چه بیشتر این سازمان به عنوان یک گنجینه ارزشمند در صنعت نفت تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه تمامی دستگاه های حفاری شرکت از جمله سه دکل دریایی ملکی باید به موقع بازسازی و نوسازی (اورهال) و روزآمد شوند، افزود: اداره بازاریابی و همکاری های بین المللی شرکت می بایست نسبت به بازاریابی و زمینه سازی برای حضور فعال در مناقصات داخلی و بین المللی تلاش کند.

در این نشست سعید قربانی؛ مدیر HSE ، مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و فوریت های پزشکی و بابک زنگنه؛ مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری گزارشی از حوزه مسئولیت خود را در یک هفته گذشته ارائه کردند.

در این نشست مقرر شد نشست های هفتگی این کمیته تحت عنوان جلسات صبحگاهی به صورت روزانه برگزار شود و در مورد مسائل و موارد طرح شده که منتج به نتیجه شود، تصمیم گیری و برای اجرا به واحدهای ذیربط ابلاغ شود.

بنابراین گزارش، چهلمین جلسه کمیته راهبردی عملیات شرکت ملی حفاری ایران روز دوشنبه (5 آذرماه ) برگزار شد. در این نشست، علاوه بر مدیر عامل، قائم مقام و معاونان مدیرعامل و مدیران بخش های عملیاتی و اجرایی شرکت حضور داشتند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن