ویفر سیلیکون در استان مرکزی تولید می شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: برای اولین بار در کشور ماده اولیه تولید سلول های خورشیدی در شهرستان خمین تولید خواهد شد .

محمد رضا حاجی پور در جریان بازدید از طرح‌های صنعتی شهرستان خمین ضمن اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقادمتی و اجرای طرح‌های اشتغالزا در مناطق کمتر توسعه یافته، شرکت مانا انرژی دو طرح بزرگ تولیدی را در شهرک صنعتی سعیدی خمین در دست اجرا دارد که با اجرای این طرح ها زمینه اشتغال بیش از 360 نفر بصورت مستقیم فراهم خواهد شد .

وی در ادامه در خصوص طرح‌های این شرکت افزود: طرح اول این شرکت تولید سلول خورشیدی و پنل خورشیدی است که با پیش بینی سرمایه گذاری 1052 میلیارد ریال، زمینه اشتغال بیش از 260 نفر را فراهم خواهد کرد. در حال حاضر این طرح صنعتی بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می شود در بهار سال آینده به بهره برداری برسد.

وی همچنین در خصوص تولید ویفر سیلیکون بعنوان طرح بعدی این شرکت گفت: ویفر تکه بسیار باریکی از یک ماده نیمه‌رسانا مانند بلور سیلیکون بوده که درصد خلوص آن بسیار بالا و نزدیک به 10 درصد است. ویفر سیلیکونی مولفه اصلی در تولید و ساخت مدارهای الکتریکی و سلول های خورشیدی است و برای اولین بار در کشور ویفر سیلیکونی در استان مرکزی تولید خواهد شد .

حاجی پور همچنین خاطرنشان کرد: طرح تولید ویفر سیلیکونی این شرکت با پیش بینی سرمایه گذاری 4350 میلیارد ریال زمینه اشتغال 100 نفر را فراهم خواهد آورد و هم اکنون این طرح در مرحله خرید زمین و تامین زیر ساخت ها قرار دارد . رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در خاتمه در خصوص طرح های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی استان مرکزی نیز گفت: در حال حاضر در استان مرکزی 227 طرح با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد و در حال احداث وجود داشته که با سرمایه گذاری 18500 میلیارد ریال زمینه اشتغال 7800 نفر را فراهم خواهد ساخت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن