ابنیه فنی در مسیر خط گچساران به شیراز احداث شد.

با هدف ایمن سازی و پایداری خطوط انتقال نفت، ابنیه فنی در مسیر خط گچساران به شیراز احداث شد.

 در راستای ایمن سازی و برقراری شرایط انتقال پایدار ، احداث ابنیه فنی در مسیر خط گچساران به شیراز انجام شد.

محمد نصر رئیس واحد ساختمان منطقه گفت: به منظور حفاظت از آبردگی و ممانعت از آب شستگی، احداث ابنیه فنی جدید مشتمل بر سد ، آب نما و دیوار حائل و سد پلکانی در کیلومترهای 207، 211و 212 در مسیر خط گچساران به شیراز در دستور کار قرار گرفت.

نصر افزود: در این پروژه ساخت و باز سازی تعداد 3 ابنیه فنی شامل احداث 3 سد و 2 عدد آب نما و دیوار پلکانی انجام گردید.

وی در پایان گفت: این عملیات با نظارت واحد مهندسی ساختمان و با همکاری واحدهای تعمیرات خط و ترابری منطقه در مدت زمان 3 ماه انجام شد.

عملیات تسطیح مسیر خطوط لوله 14و 16 اینچ ری- تبریز انجام شد.

  مجتبی کریمی رئیس واحد تعمیرات خط این منطقه با اعلام این خبر گفت: تسطیح مسیر خطوط فوق به جهت سهولت دسترسی به مسیر خط و نمایان شدن گرده ماهی که نشانگر لوله ها و آزاد سازی حریم لوله ها صورت پذیرفت.

وی افزود: این عملیات با همکاری واحد ترابری منطقه شمالغرب از کیلومتر 260 مسیر خط 14 و 16 اینچ ری-تبریز آغاز شده و هم اکنون در حوزه شهرستان زنجان در کیلومتر 324 در حال انجام است.

رئیس واحد تعمیرات خط منطقه شمالغرب خاطر نشان کرد: در طول مسیر تمامی گرده ماهی ها احیا ، آب بردگی حاصل از بارش باران تسطیح ، رفع تجاوز کاشت صیفی جات و نخاله برداری در سه نقطه انجام شد.

 کاهش 60 درصدی مصرف ضدیخ در مراکز عملیاتی منطقه اصفهان

خرید ضد یخ توربین های سولزر و دیزل ها در مراکز انتقال نفت مارون به اصفهان با تدبیر واحد مکانیک 60 درصد کاهش پیدا کرد.

 علیرضا مرادپور رئیس واحد مکانیک منطقه با اعلام خبر فوق گفت: در راستای تحقق اهداف مدیریت دارایی های فیزیکی و صرفه جویی در هزینه ها، این واحد از سال 90 تاکنون طی یک برنامه ریزی منظم در فصل پاییز و قبل از شروع فصل سرما اقدام به نمونه گیری و اندازه گیری میزان تحمل برودت محل آب ضد یخ خنک کننده توربین های سولزر و دیزل ها نموده است.

وی افزود: بر اساس این اندازه گیری ها در سال جاری تنها 40 گالن ضد یخ (حدود 150 لیتر) جهت توربین های مرکز انتقال نفت شماره 5 مارون ـ اصفهان (یادگار حضرت امام (ره) دهدز) خریداری شد و توربین های سولزر مرکز انتقال نفت شماره 6( شهید جبار زارع گندمکار) نیاز به سرریز ضد یخ نداشتند.

مرادپور ادامه داد: پیش از شروع اندازه گیری و پایش به طور میانگین جهت هر مرکز بین 250 تا 300 گالن ضد یخ خریداری می شد اما با انجام اندازه گیری میزان تحمل برودت محلول آب ضد یخ این میزان به 40 گالن کاهش پیدا کرده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن