تصمیم قطر برای افزایش 30 درصدی تولید از میدان مشترک

شرکت نفت و گاز دولتی قطر از تصمیم خود برای افزایش ۳۰ درصدی تولید گاز مایع از پارس جنوبی خبر داده و تاکید کرد که پروژه توسعه این میدان گازی چند سال طول می‌کشد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره قطر، شرکت نفت و گاز دولتی این کشور (Qatar petroleum) پیش از ظهر امروز (سه شنبه) اعلام کرد که تصمیم دارد میزان تولید سالانه گاز مایع از میدان گازی «پارس جنوبی » را از ۷۷ میلیون تن به ۱۰۰ میلیون تن افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، قطر پترولیوم با اعلام این که برای افزایش تولید گاز، حجم پروژه توسعه میدان پارس جنوبی را دو برابر می‌کند، تاکید کرد که پروژه توسعه این میدان مشترک میان ایران و قطر که در آب های سرزمینی دو کشور در خلیج فارس واقع شده و بزرگ ترین میدان گازی جهان به شمار می‌آید، پنج تا هفت سال به طول می‌انجامد.

شرکت نفت و گاز دولتی قطر با تاکید بر اینکه پروژه جدید ظرفیت تولید روزانه را به چهار میلیارد فوت مکعب می‌رساند، اعلام کرد که قصد دارد تولید خود از میدان پارس جنوبی (میدان شمال) را به میزان یک میلیون معادل بشکه نفت (BOE) در روز افزایش دهد تا مجموع تولید روزانه تمامی میدان های این کشور به نزدیک شش میلیون معادل بشکه نفت برسد.

قطر پترولیوم ضمن تاکید بر این که محاصره این کشور از سوی برخی کشورهای جهان عرب و در راس آنها عربستان سعودی حتی اگر برای مدت زمان طولانی نیز ادامه یابد، روی آن تاثیر نمی گذارد، خاطر نشان ساخت که در صورت تصمیم برخی شرکت ها برای عدم همکاری با این شرکت، به انتخاب آنها احترام گذاشته و شرکت های دیگری را جایگزین خواهند کرد.

سعد الکعبی، مدیر اجرایی قطر پترولیوم، نیز با اعلام این که صادرات گاز خود به هیچ کشوری را قطع نخواهند کرد، تاکید کرد که این شرکت از تحریم های عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر علیه قطر تاثیر نمی پذیرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن