هیچ وزارتخانه‌ای مسوول زغال‌سنگ نیست

رییس فراکسیون توسعه صادرات مجلس گفت: صنعت زغال در دو وزارتخانه متمرکز شده که هیچکدام مسوولیت را نمی‌پذیرند و در واقع قیّم ندارد.

حسین امیری‌خامکانی امروز در همایش «معدن، فرصت‌ها و چالش‌ها» در اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به وضع نه چندان مناسب فضای کسب و کار اظهار کرد: در حوزه معدن اشتغال خوبی می توان ایجاد کرد و به همین میزان مشکلات این حوزه بیشتر است.

وی افزود: باید بپذیریم فضای کسب و کار نه تنها رها نیست بلکه دست و پاگیر نیز هست و باید مسوولان با ابتکار عمل این راه را هموار کنند و البته مشکل سراسری است و بروکراسی سراسری است.

امیری تصریح کرد: باید استان کرمان همانگونه که در بسیاری از زمینه‌ها پایلوت است، در حوزه رفع بروکراسی اداری و روان سازی فضای کسب و کار پایلوت باشد.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان بیان کرد: با وضع موجود، هنر مدیریت این است که با وجود همه مشکلات و بروکراسی دست و پاگیر موانع موجود کارآفرینان را رفع کنیم.

وی اظهار کرد: معدن مزیت‌های زیادی دارد و اشتغال زاست و باید دست به دست هم داده و مشکلات را حل کنیم و در برنامه ششم وظایف شورای معادن به استان کرمان واگذار شده و امیدواریم تصمیمات جسوارنه گرفته و این صنعت را نجات بدهیم.

امیری گفت: صنعت زغال در دو وزارتخانه متمرکز شده که مسوولیت را نمی پذیرند و در واقع قیّم ندارد و سیاست گذار واحدی می خواهد.

وی تصریح کرد: مشخص نیست مسوول مستقیم زغالسنگ در کشور کیست و باید تصمیم جدی برای زغالسنگ گرفته شود تا چالش بحث ایمنی معادن و امنیت شغلی کارگران رفع شود.

نماینده زرند و کوهبنان در مجلس بیان کرد: وضعیت معادن زغالسنگ نگران کننده است و طی چهار سال گذشته جلسات بسیاری را برگزار کردیم که به دلیل واگذاری نا اهل این حوزه، مشکلات ایجاد شده است.

وی افزود: چالش بعدی که عمده صنایع وابسته معدنی و زغال با آن مواجه است، بحث چهار درصد اضافه مشاغل سخت و زیان آور است که باید هر چه زودتر حل شود.

امیری تاکید کرد: راهی جز نجات صنعت زغال کشور نداریم زیرا با توجه به چرخه فولاد در استان نمی توانیم این حجم زغال را وارد کنیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن