در سال جاری حفاری و تکمیل 100حلقه چاه نفت و گاز انجام شد

سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از حفر و تکمیل یکصدمین حلقه چاه نفت و گاز در سال جاری در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی کشور خبر داد.

  به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران،‌ محمد آل خمیس گفت: با تلاش مستمر کارکنان عملیاتی، خدمات جانبی و پشتیبانی شرکت ملی حفاری، حفاری و تکمیل چاه شماره 150 رگ سفید با به کارگیری دستگاه حفاری 63 فتح ساعت 24 نهم آذرماه جاری به اتمام رسید.

وی با اشاره به اینکه دکل حفاری 63 فتح از شمار دستگاه های تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری – 2 خشکی به شمار می رود، افزود: مدت زمان حفاری و تکمیل این چاه 125 روز به طول انجامید و پس از تکمیل برای بهره برداری در اختیار شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب قرار گرفت.

آل خمیس اظهار کرد: بر اساس مستندات در حوزه معاونت مدیرعامل در عملیات حفاری از ابتدای سال جاری تا کنون حفاری و تکمیل 40 حلقه چاه توسعه ای، پنج حلقه چاه توصیفی و 55 حلقه چاه تعمیری با کاربست  دستگاه های حفاری ناوگان این شرکت در مناطق خشکی و دریایی کشور به اتمام رسیده است.

سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری پیش از این از تحقق نزدیک به 127 متر حفاری چاه های نفت و گاز و حفر و تکمیل 98 حلقه چاه در هشت ماه سال جاری خبر داده بود.

به گفته وی بیشترین حجم دستگاه های حفاری این شرکت در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب استقرار دارند و دیگر دکل ها در طرح های توسعه ای شرکت مهندسی و توسعه نفت، نفت و گاز اروندان،  نفت فلات قاره، نفت و گاز مناطق مرکزی ایران و سروک آذر مستقر و در مدار عملیات قرار دارند.

آل خمیس افزود: براساس قرارداد میان این شرکت و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران عملیات حفاری 2 حلقه چاه اکتشافی در مناطق خنج در استان فارس و شادگان در استان خوزستان نیز با استفاده از دکل های حفاری سنگین 32 و 33 فتح آغاز شده و این پروژه با پیشرفت مناسب در حال اجراست.

بنابراین گزارش،‌ شرکت ملی حفاری ایران 73 دستگاه حفاری سبک، سنگین و فوق سنگین در تملک دارد که از این تعداد 70 دکل خشکی و سه دکل دریایی است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن