تکمیل راه آهن چابهار به ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور معتقد است با وجود تمام دشواریهای اقتصادی و جغرافیایی موجود، طرح راه آهن چابهار پیشرفت قابل توجهی را به ثبت رسانده است.
عباس خطیبی اظهار کرد: توسعه بندر چابهار به عنوان یکی از مهم ترین بنادر اقتصادی ایران در طول سال های گذشته بارها از سوی مقامات سیاسی کشور و البته در قوانین بالادستی مورد تاکید و توجه قرار داشته و برای آنکه چابهار به اهداف کلان خود دست یابد در کنار توسعهای که در عرصه دریایی صورت می گیرد، بحث اتصال ریلی به شبکه راه آهن کشور نیز به عنوان یک اولویت جدی همواره مورد توجه قرار داشته است.
به گفته وی، طرح راه آهن چابهار که در چند فاز طراحی شده امروز پیشرفتی نزدیک به ۵۰ درصد را در عرصه زیرسازی و ۳۷ درصد را در آمار کلی نشان میدهد.
سرپرست معاونت راه آهن شرکت ساخت با بیان اینکه راه آهن چابهار از نظر جغرافیایی شرایط خاصی دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه بخشی از این مسیر در کوهستان و بخشی از آن در تپه ماهور قرار گرفته شرایط کارگاهی را پیچیده میکند اما با این وجود خوشبختانه تا امروز عملیات اجرایی کار با قدرت دنبال شده و منابع اعتباری دولتی نیز به طرح تزریق شده است.
خطیبی ادامه داد: مسیر فاز نخست میان چابهار تا زاهدان حدودا ۶۰۰ کیلو متر طول دارد و پس از آن در قالب برنامه هایی جداگانه این خط ریلی در امتداد شرق کشور ادامه خواهد داشت و تا خراسان رضوی و مرزهای شمال شرقی تداوم می یابد تا در نهایت کریدور ریلی شرق کشور به طور کامل اجرایی شود.
به گفته وی، تاکنون بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان در راه آهن چابهار هزینه شده و البته برای تکمیل کار به ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار بیشتر نیز نیاز خواهد بود.



