افزایش بهای نفت، بلافاصله بعد از توافق اوپک

قیمت نفت در بازارهای جهانی پس از انتشار خبر توافق اوپک برای کاهش تولید نفت با افزایش شدیدی روبه رو شد.

به گزارش گزارش «انرژی امروز» به نقل از رویترز، با توافق کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش تولید نفت خود از سال آینده میلادی، قیمت جهانی نفت ناگهان افزایش پیدا کرد.

در حالی که با ابهام در حصول توافق نهایی توسط اعضای اوپک قیمت نفت صبح امروز رو به کاهش رفته بود، پس از انتشار خبر توافق برای کاهش تولید، قیمت نفت با افزایشی 5 درصدی روبرو شد.

نفت برنت که پیشتر به زیر 60 دلار افت کرده بود، با افزایش 3.26 دلاری به 63.32 دلار در هر بشکه رسید. همچنین نفت سبک آمریکا با 2.62 دلار صعود به 54.11 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش ایرنا، یکصد و هفتاد و پنجمین نشست اوپک با حضور 14 عضو این سازمان در وین پایتخت اتریش، در توافق با اعضای غیر اوپک مقرر شد اعضای این سازمان ٨٠٠ هزار بشکه و کشورهای غیر عضو ۴٠٠ هزار بشکه (در مجموع یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه) میزان عرضه نفت خود به بازار را کاهش دهند. همچنین ایران با توجه به تحریم ها، مشمول معافیت از کاهش عرضه به بازار شد.

توافق اعضای اوپک و غیراوپک برای 6 ماه است. قرار شده اعضای اوپک 2.5 درصد از تولید ماه اکتبر(مهر-آبان) ٢٠١٨ خود را کاهش دهند. ایران، لیبی و ونزوئلا از کاهش عرضه معاف شدند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن