قرارگاه خاتم با اتیلن مرکز چه خواهد کرد؟

نمایندگان شهرستان‌های جهرم، فسا، داراب و فیروزکوه در دیدار با فرماندهی قرارگاه خاتم‌الانبیاء موضوع تکمیل هر چه سریعتر پتروشیمی خط اتیلن مرکز را پیگیری کردند.

تکمیل هر چه سریعتر پتروشیمی خط اتیلن مرکز آینده روشنی برای منطقه ایجاد می‌کند

در این نشست که عصر دیروز برگزار شد؛ نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «10 سال از کلنگ زنی پتروشیمی خط اتیلن مرکزی می‌گذرد»، گفت: ما خوشحال هستیم که قرارگاه خاتم‌الانبیاء سهام ویژه این پروژه را در اختیار دارد زیرا به لحاظ ظرفیت‌های اقتصادی و توان اجرایی آن اعتقاد داریم.

محمدرضا رضایی کوچی رضایی کوچی با تاکید بر اینکه «برخی ابهامات در خصوص شانه خالی کردن قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای تکمیل این پروژه علت تشکیل این جلسه بوده است»، افزود: انتظار ما از مسئولان قرارگاه خاتم تکمیل هر چه سریعتر این پروژه است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اقداماتی در خصوص خوراک این پتروشیمی، آب و زمین وجود داشت؛ اما اکنون تمام این موضوعات مرتفع شده است انتظار داریم هر چه سریعتر شاهد تکمیل این پروژه باشیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه «ما باید از این پتروشیمی مواظبت کنیم»، گفت: رقابت‌های زیادی برای جابجایی این خط پتروشیمی وجود دارد.

رضایی کوچی باتاکید بر اینکه «پتروشیمی ظرفیت اقتصادی بسیاری برای استان‌ها به شمار می‌رود»، افزود: با وجود این خط پتروشیمی واحدهای پایین دستی شهرستان‌های فسا، جهرم، داراب، فیروزکوه آینده روشنی داشته و منطقه متحول می‌شود.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تکمیل هر چه سریعتر این پروژه با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مطالبه جدی ما از مسئولان قرارگاه خاتم‌الانبیاء است.

با انتقال خط اتیلن مرکز مخالفیم

در ادامه این نشست، نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه «با هرگونه انتقال وجابجایی پتروشیمی خط اتیلن مرکز مخالف هستیم»، گفت: طبق مطالعه‌های انجام شده هر چهار خط پتروشیمی باید در مکان‌های قبلی اجرا شوند.

رضا انصاری ادامه داد: اثرات تکمیل این پروژه می‌تواند برای منطقه بسیار حائز اهمیت باشد.

ضرورت در اولویت قرار گرفتن اتمام خط اتیلن مرکز

محمدجواد جمالی، نماینده مردم فسا دیگر نماینده استان فارس، در این جلسه گفت: من معتقدم که پس از گذشت 10 سال کلنگ زنی پتروشیمی خط اتیلن مرکز در حال حاضر بحث در مورد اجرایی شدن یا نشدن پروژه نباید مطرح شود.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های بالای قرارگاه خاتم‌الانبیاء بعنوان یک کارفرمای بسیار موفق افزود: انتظار ما از قرارگاه خاتم همانطور که در پروژه‌های مختلف عمرانی کشور موفق عمل کرده‌اند؛ توفیق در پروژه مذکور است.

جمالی با اشاره به اینکه «سهامداران اصلی این خط اتیلن مرکز شهرستان‌های فسا، داراب و جهرم هستند»، تصریح کرد: باید با نظر نمایندگان این سه شهرستان تصمیمات لازم در خصوص تکمیل هر چه سریعتر این پروژه گرفته شود.

 وی ادامه داد: در عین حال تاکید می‌کنم به دلایل مختلف اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی باید این پروژه اجرا شود و ما نیز حاضر هستیم به عنوان نماینده مردم هرگونه همکاری را با قرارگاه خاتم انجام دهیم.

وی گفت: تاکنون در مذاکراتی که با مسئولان قرارگاه و وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته ایم، نهایت همکاری را برای خریدهای خارجی آنها انجام داده ایم.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سهامداران این پروژه برای فعال کردن بانک صادرات به عنوان سهامدار دیگر پروژه خط اتیلن مرکز تمام تلاش خود را می‌کند.

وی در پایان یادآور شد: ما با هر گونه تعطیلی یا جابجایی این پروژه مخالف هستیم و از قرارگاه خاتم‌الانبیاء می‌خواهیم هر چه سریعتر اتمام خط اتیلن مرکز را در اولویت قرار دهند.

مصمم به کار خود ادامه می‌دهیم

سردار عبداله عبداللهی، فرماندهی قرارگاه خاتم‌الانبیاء، با رد هرگونه شایعه‌ای مبنی بر شانه خالی کردن قرارگاه از ساخت و تکمیل پتروشیمی خط اتیلن مرکز گفت: ما در حال فعالیت در این پروژه بوده و مصمم به کار خود ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: برخی مشکلات از جمله برنامه‌های نرم افزاری و پیگیری‌ها جهت باز کردن ال سی و همچنین توافقات و سفارش دستگاه‌ها سرعت تکمیل این پروژه را کند کرده است.

فرماندهی قرارگاه خاتم‌الانبیاء یادآور شد: هرگونه اظهارنظری مبنی بر رها ساختن این پروژه از سوی قرارگاه خاتم شایعه است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن