بررسی تآثیرات ریسکهیا استراتژیک بازار نفت در قرار دادهای فروش نفت خام

هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی تاثیر ریسکهای استراتژیک بازار نفت بر قراردادهای آنست. برای رسیدن به اهداف تحقیق از تئوری TEFCEL ابراهیمی (2012) استفاده شده است. با توجه به هدف مورد نظر، این تحقیق از نوع کاربردی است و بر اساس نوع دادههای مورد استفاده، در زمرهی تحقیقات کمی محسوب میشود. جامعهی آماری تحقیق نیز همهی متخصصان شرکت ملی نفت ایران از جمله مدیران، کارشناسان و روسای واحدهای ستادی با مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر هستند که شامل 3559 نفر است. با مراجعه به فرمول کوکران 347 نفر بهعنوان نمونهی آماری و بهروش تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها نیز پرسشنامهی محقق است که روایی آن توسط کارشناسان و اساتید تایید شده و پایایی آن بهکمک ضریب آلفای کرونباخ قبول گردیده است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون دوجملهای) استفاده شده است.



