بیانیه توتال در مورد قرارداد با ایران

توتال و شرکت ملی نفت ایران NIOC قرارداد همکاری در فاز یازده پارس جنوبی، میدان بزرگ گازی ایران، امضا کردند.

به گزارش «انرژی امروز» از وب سایت توتال، شرکت ملی نفت ایران NIOC و شرکت توتال قرارداد همکاری توسعه و تولید فاز یازده میدان پارس جنوبی، بزرگ‌ترین میدان گازی دنیا را امضا کردند.

این پروژه روزانه 2 میلیارد فوت مکعب یا برایر با 400 هزار بشکه در روز نفت تولید خواهد کرد.

در سال 2021 گاز تولیدی برای مصارف داخلی ایران توزیع خواهد شد.

این قرارداد،‌ که مدت آن 20 سال است، اولین قرارداد نفتی ایران IPC است و براساس شرایط فنی، قراردادی و تجاری امضا شده است. سهم توتال در این قرارداد به عنوان بهره‌بردار پروژه فاز یازده پارس جنوبی SP11 برابر با 50.1 درصد است و شرکت نفتی چین CNPC سهمی 30 درصدی و شرکت پتروپارس هم سهمی 19.9 درصدی در آن دارند.

 پاتریک پویان، رییس توتال، می‌گوید «این یک موافقت‌نامه بزرگ بود که به طور رسمی بازگشت ما به ایران را برای بازکردن صفحه‌ای جدید در تاریخ روابطمان با این کشور به همراه دارد. ما مفتخریم اولین شرکت‌بین‌المللی هستیم که قرارداد IPC را با ایران امضا کردیم، قراردادی که چهارچوب جذابیت‌های اقتصادی بعد از توافق اتمی سال 2015 JCPOA را به همراه دارد و نیز باعث توسعه روابط ایران با اورپا خواهد شد. توتال این قرارداد توسعه پروژه را با اجرای قوانین بین‌المللی و ملی امضا کرده است.

این پروژه در مسیر استراترژی توتال برای گسترش حضور خود در خاورمیانه است».

SP11 در دو فاز توسعه خواهد یافت. اولین فاز هزینه‌ای بالغ بر 2 میلیارد دلار خواهد داشت،‌که از 30 چاه و دو سکوی سرچاهی مرتبط با تاسیسات فرآوری ساحلی و دو خط لوله زیردریایی تشکیل شده است.

در مرحله بعدی، که بستگی به شرایط مخزن دارد، فاز دوم همراه با ساخت تاسیسات تغلیظ، که برای اولین بار در میدان پارس جنوبی ساخته می‌شود، است.

از نوامبر 2016، توتال مطالعات مهندسی کنسرسیوم را انجام داده و فراخوان برگزاری مناقصه را برای عقد قرارداد پروژه را تا پایان سال اعلام کرده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن