بررسی کارایی موتور القایی خطی HTS یک طرفه با سرعت کم جهت سیستم مترو

براساس FEM، این مقاله مدل ریاضی جدیدی برای محاسبه و تجزیه وتحلیل HTS LIM مطرح می کند، که ویژگیهای جریان و پدیده پین گذاری شار مغناطیسی ابررسانا را مد نظر قرار می دهد. توزیع چگالی شار مغناطیسی و عملکرد، مثلا نیروی پیشرانه محوری، نیروی عمودی، تلفات جریان گردابی، کارایی و غیره محاسبه می شوند. با مقایسه داده های شبیه سازی و اندازه گیری، این چنین استنباط می شود که مدل ریاضی ارائه شده می تواند به نتایج درستی برای موتور دست یابد. در آینده، مدل ریاضی پیشنهادی، مرحله ای مهم برای فرایندهای بهینه سازی الکترومغناطیسی HTS LIM محسوب خواهد شد.



