خیز ازبکستان برای ساخت کارخانه GTL با 2 میلیارد دلار وام

شرکت «ازبک.نفت.گاز» ازبکستان برای ساخت کارخانه تبدﯾﻞ ﮔﺎز ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺑﻪ ﻣﺎﯾﻊGTL 2 میلیارد و 300 میلیون دلار وام جذب می‌کند.

 شرکت «ازبک.نفت.گاز» ازبکستان برای ساخت کارخانه تبدﯾﻞ ﮔﺎز ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺑﻪ ﻣﺎﯾﻊ (GTL) 2 میلیارد و 300 میلیون دلار وام جذب می‌کند.

نهادهای مالی، شرکت طراحی «ازبکستان  GTL» و شرکت ازبک.نفت.گاز در تاشکند اسناد مالی را به ارزش 2 میلیارد و 300 میلیون دلار برای اجرای این طرح امضا کردند.

در این نشست نمایندگان بانک توسعه دولتی چین، بانک صادرات و واردات کره جنوبی (KEXIM)، سازمان بازرگانی بیمه‌ای کره جنوبی K-SURE، «گازپروم بانک»، آژانس بیمه وام‌ها و سرمایه گذاری‌های صادراتی روسیه، بانک Credit Suisse  سوئیس، بانک‌های ژاپن MUFG. SMBC و Mizuho و همچنین مشاوران بین المللی طرح، نمایندگان سفارت‌های چین، روسیه، کره جنوبی و ازبکستان، روسای شرکت ازبک.نفت.گاز، وزارتخانه‌ها و ادارات و بنیاد بازسازی و توسعه ازبکستان حضور پیدا کردند.

ضمنا یک میلیارد دلار را چین، بیش از 600 میلیون دلار را کره جنوبی و حدود 700 میلیون دلار را 9 وام دهنده دیگر به ازبکستان می‌دهند.  

«بهرام اشرف‌خان‌اف» رئیس شرکت ازبک.نفت.گاز در این مراسم گفت: طرح تبدﯾﻞ ﮔﺎز ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺑﻪ ﻣﺎﯾﻊ (GTL) یکی از بزرگترین طرح‌های سرمایه گذاری نه تنها در ازبکستان بلکه در منطقه آسیای مرکزی است.

بر اساس برآوردها، این کارخانه در سال 2020 میلادی به بهره برداری خواهد رسید و امکان جایگزینی واردات فرآورده های نفتی به مقدار یک میلیون و 500 هزار تن به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را فراهم خواهد کرد. 

ارزش کلی این طرح معادل 3 میلیارد و 600 میلیون دلار است.

پس از راه اندازی کارخانه در ناحیه «گذر» استان «قشقه دریا» در سال 2020 میلادی، 3 میلیارد و 600 میلیون متر مکعب گاز، یک میلیون و 500 هزار تن سوخت مایع استاندارد «یورو- 5» از جمله 311 هزار تن سوخت هواپیما، 743 هزار تن گازوئیل، 431 هزار تن نفت و 53 هزار تن گاز مایع تولید خواهد شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن